Sökning: "Green IS"
Visar resultat 1 - 5 av 4942 uppsatser innehållade orden Green IS.
1. Sustainable Funding: The Future Role of Finance Suppliers in Sweden Promoting Green Real Estate.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report investigates the relationships between Corporate Social responsibility and how it affects Swedish banks' role in promoting green real estate. The foundation of the analysis is a qualitative study based on interviews that were conducted on Swedish banks. LÄS MER
2. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER
3. Pipelines, provocateurs and pacifists
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Would you fight climate change at any cost? In the modern day debate, opinions on the appropriate measures to draw attention to the climate crisis are divided. When conventional methods fall short, some activists resort to more assertive approaches. LÄS MER
4. Compromise or Preserve the Green Characteristics? : Densification and green spaces in Eriksberg, and the impact on residents’ well-being
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : As Uppsala’s population is in constant growth, Uppsala Municipality has designed a plan to densify Eriksberg and provide more residential homes, while localizing facilities for essential services and social infrastructure (Uppsala kommun, 2017:4). This will affect various green spaces in Eriksberg, which are an important part of the district and have long characterized the area (Lagergren et al. LÄS MER
5. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER