Sökning: "Green brand image"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Green brand image.

  1. 1. Implementing CSR in Fashion Companies: Increasing Green Trust During the Transformation Process Towards Sustainable Development : An Exploratory Analysis on the Influencing Factors of Green Trust in the Fashion Sector

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Janika Förnges; Britta Sieling; [2023]
    Nyckelord :transformation process towards sustainable development; sustainable development in the fashion industry; green trust on the consumer side; strategic CSR; organizational change;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this paper is to gain insights into consumer behavior to provide managerial implications on what fashion companies need to do to increase green trust during the transformation process towards sustainable development in order to increase green purchase intention. Two sub-research questions are raised to answer the main research question all- encompassing in the end. LÄS MER

  2. 2. En glad och grön fasad : En komparativ semiotisk analys av hur VELO nationellt och globalt kommunicerar hållbarhet på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lisa Apelgren; Andrea Olsson; [2023]
    Nyckelord :VELO; Hållbarhet; Semiotisk analys; Greenwashing; Budskapsstrategier; Instagram;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker huruvida snusvarumärket VELO som positionerar sig som hållbara förmedlar detta genom sin visuella kommunikation på Instagram. Syftet var att undersöka och jämföra hur VELO Sverige och VELO global kommunicerar hållbara budskap samt om hållbarhetsdiskursen är ett sätt för varumärket att legitimera sin verksamhet. LÄS MER

  3. 3. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Engström; Nike Bergman; [2023]
    Nyckelord :Place branding; green place branding; place image; place identity; place communication; place physics; place word-of-mouth; Place branding; grön place branding; platsimage; platsidentitet; platskommunikation; place physics; place word-of-mouth;

    Sammanfattning : Forskningsproblem -  Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER

  4. 4. ”Maximum safety for you – minimum impact on nature” - En multimodal kritisk diskursanalys av Klättermusens hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Agnes Bergquist; Lisa Olander; [2023]
    Nyckelord :ustainable communication; sustainability; Klättermusen; outdoor; Instagram; greenwashing; branding; reputation management; strategic communication; multimodal critical discourse analysis; Hållbarhetskommunikation; hållbarhet; Klättermusen; Instagram; greenwashing; strategisk kommunikation; marknadsföring; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The climate crisis and the consequences that follow have forced humanity to explore the collective actions that must be taken to curb global warming. As a way to reduce ones carbon footprint, many choose to consume with greater care for the environment, and the interest for sustainable clothing has therefore significantly increased. LÄS MER

  5. 5. Is Green brand image the saviour of consumers' well-being? : An exploration on how consumers' subjective well-being can be influenced by green brand image.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Tim Anderzén; Lia Ramadan; [2023]
    Nyckelord :Green brand image; Subjective well-being; Altruism; Self-image;

    Sammanfattning : Background: Subjective-well being is an increasingly important concept within consumer research. Previous studies have thus far shown the capability of brand image and other types of image to influence separate components of subjective well-being, mainly life satisfaction, positive and negative affect. LÄS MER