Sökning: "Green durable goods"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Green durable goods.

  1. 1. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Werdien; Johanna Larsson; Anna Fasson Rydman; [2022]
    Nyckelord :Cognitive dissonance; Greenwashing; Marketing; Groceries and Purchase decision process; Kognitiv dissonans; Greenwashing; Matvaror och Köpbeslutprocessen;

    Sammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar demografi förekomsten och andelen omsättning i olika butikssegment? : En ekonomisk studie av dagligvaruhandeln

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi

    Författare :Joakim Wirén; Johanna Green; [2019]
    Nyckelord :non-durable goods; demographics; segments; logit; average marginal effects; establishment; Dagligvaruhandel; demografi; butiksegment; logit; genomsnittliga marginaleffekter; etablering;

    Sammanfattning : För att beslutsfattare och dagligvaruaktörer ska kunna fatta välgrundade beslut vid etablering av nya butiker är det viktigt att känna till hur demografiska faktorer påverkar dagligvarumarknaden. I denna uppsats analyserar vi med data för 2016 hur demografiska faktorer påverkar förekomsten av olika butikssegment på lokala marknader i Sverige samt hur demografi påverkar butikssegmentens omsättningsandelar. LÄS MER

  3. 3. A study about purchase intentions for a green durable good

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Johanna Persson; [2018]
    Nyckelord :Purchase intention; Green durable goods; Green production; Green consumption; Köpintention; Miljövänliga produkter med lång livslängd; Miljövänlig produktion; Miljövänlig konsumtion;

    Sammanfattning : Background Due to increased environmental issues around the world, people are getting more and more aware of the effects of their consumption and their influence on the environment. Companies have therefore started to provide green products to the market to satisfy customer demand. LÄS MER

  4. 4. Green marketing: Consumers´ Attitude towards Eco-friendly Products and Purchase Intention in the Fast Moving Consumer Goods (FMCG) sector

    Master-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Magali Morel; Francis Kwakye; [2012]
    Nyckelord :Green marketing; marketing-mix; word of mouth; satisfaction; attitude; consumer intention;

    Sammanfattning : The research study is on the green marketing but specifically on consumers’ attitudes and purchase intention of eco-friendly products. It has been the global concern for the purpose of the preservation of the polluting and degradation of environment. LÄS MER