Sökning: "Green marketing-mix"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Green marketing-mix.
1. Study On The Interaction Between Green Marketing Mix Element And Consumer Purchase Intention Of The Hotel Industry In Sri Lanka.
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The main purpose of this study is to evaluate the interaction between the green marketingmix elements and consumer’s purchase intention with reference to hotels in coastal beltin Sri Lanka. This study shows Green Product, Green Price, Green Distribution, andGreen Promotion influence consumer’s purchase intention. LÄS MER
2. Det gröna gapet mellan konsumenternas attityd och köpbeteende : Hur kan företag öka försäljningen av ekologiska livsmedel?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur företag kan bidra till en mer hållbar konsumtion. Studien undersöker hur företag kan öka försäljningen av ekologiska livsmedel med hjälp av marknadsföringsstrategier för att påverka konsumenternas köpbeteende. LÄS MER
3. Svenska kvinnliga konsumenters upplevda påverkan av hållbar marknadskomunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har varit en del av samhället sedan den industriella revolutionen (Barregren, 2014). Genom åren har den förändrats och anpassat sig efter samhällets förväntningar, vilket har gjort att på senare tid har företagens marknadskommunikation övergått till att fokusera på klimatavtrycket och det sociala ansvaret som företagen har samtidigt som konsumtionen ökar i samhället. LÄS MER
4. Grönt värdeskapande : En kvalitativ studie om att skapa och förmedla gröna värden inom e-handeln
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The impending climate crisis has raised expectations of companies green marketing, at the same time the digital development and the corona pandemic have shifted consumers buying behavior more towards companies’ e-commerce platforms. The underlying problem behind the study is that companies need to create green value that is perceived as real by their consumers and does not generate a negative effect or is misinterpreted for greenwash. LÄS MER
5. A bank’s strategical positioning within the Green Sector for an increased customer satisfaction : a segmented kano analysis
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The major banks in Sweden are seen as confusingly similar to their customers. By taking a behavioural focus, banks may understand how they can make themselves unique and increase their customer satisfaction. Through increasing customer satisfaction, banks may be able to gain a competitive advantage and consequently increase their profit. LÄS MER