Sökning: "Green marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 205 uppsatser innehållade orden Green marketing.

  1. 1. Welcome to the Jungle - A multiple extensive case study on the ‘Green Grey Zone’ of sustainability labelling

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Pauline Ojala; Lea Walbrodt; [2019-07-03]
    Nyckelord :Green Grey Zone; sustainability labelling; brand positioning; fast fashion; slow fashion; market segment; competitive environment; financial space;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Fast fashion tvättar kläder gröna : en kvalitativ studie kring förekomsten av Greenwashing i hållbarhetsrapportering hos svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Camilla Olenmark; Louise Westford; Alva Lantz; [2019]
    Nyckelord :Fast fashion; Triple bottom line; CSR; Greenwashing; Green Marketing; The Seven Sins; Sustainability; Consumption; Gröntvättning; CSR; Triple Bottom Line; Grön marknadsföring; The Seven Sins; Fast Fashion; Hållbarhet; Konsumtion;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Fenomenet fast fashion erbjuder inte minst mode med låg prisbild för den stora massan samt nyheter varje vecka, utan bidrar även till massproduktion och masskonsumtion. Miljömässig skada sker under alla steg av en mode- och textil försörjningskedja, där expansionen av både produktion och konsumtion bidrar till ökad miljöpåverkan. LÄS MER

  3. 3. THE HAMBURG-ST.-PAULI-BRANDDIALECTIC - Examining Hamburg’s city branding approach and its effects on the local Red-Light-District

    Master-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Miriam Green; [2019]
    Nyckelord :City Branding; Tourism; Gentrification; Red-Light District; Prostitution; Sex Work; Neoliberalism; Revanchist City; Entrepreneurial City; Reeperbahn; St. Pauli; Marke Hamburg; NION;

    Sammanfattning : “What is certain is that the question of […] re-making a landscape of prostitution in the city […] needs to be viewed as part of a changing, global discourse on the nature of contemporary cities” (Aalbers & Sabat 2012, p. 114). LÄS MER

  4. 4. Value Enhancers and Inhibitors for Green Purchasing Behavior : Attitudes towards green products within the food industry among young Swedish consumers.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Hannah Gustafsson; Lawko Karim; Helmie Säll Fuglerud; [2019]
    Nyckelord :Green marketing; purchasing behavior; green purchasing behavior; food industry; green consumer goods; Swedish consumption; young consumer behavior.;

    Sammanfattning : Abstract Problem: Food consumption represents the largest contributor to climate change in Sweden, with activities that contribute to excess waste and greenhouse gas emissions. Although studies indicate positive attitudes towards green purchasing behavior among young Swedish consumers, inconsistency between green purchasing intent and actual behavior have been noticed. LÄS MER

  5. 5. Talking green, behaving brown : A study about consumers intention-behavior gap among eco-labels

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma-Sophie Doksaeter; Julia Nordman; [2019]
    Nyckelord :Green marketing; behavior economics; intention-behavior gap; eco-labels; environmental intention;

    Sammanfattning : Title: Talking green, behaving brown - A study about consumers intention-behavior gap among eco-labels Level: Bachelor thesis in Business & Administration   Authors: Emma-Sophie Doksaeter & Julia Nordman   Supervisor: Jonas Kågström   Date: January 2019   Purpose: The purpose of this study is to analyze consumers intention-behavior gap towards eco-labeled products based on Carrington’s et. al. LÄS MER