Sökning: "Green marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 177 uppsatser innehållade orden Green marketing.

  1. 1. Miljövänligt mode, ett trovärdigt budskap eller ett säljargument? : En studie om konsumenters attityder och tolkningar av gröna annonser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Högberg; Patricia Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Green marketing; Green advertisement; Market communication; Consumer attitudes and Marketing strategies; Grön marknadsföring; Gröna annonser; Marknadskommunikation; Konsumentattityder och Marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Modeindustrin präglas av ett uppmärksammande kring industrins förorening och dess miljörelaterade hållbarhetsproblematik. Till följd av detta har det skett en implementering av hållbarhet inom den textila värdekedjan. LÄS MER

  2. 2. The Complexity of Consumer Trust in Sustainability Communication

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Dahl; Anna Bakalarska; [2018]
    Nyckelord :Trust; Sustainability Communication; Sustainability; Green Marketing; CSR; Greenwashing; Skepticism; Consumption; Source of Communication; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain insights on what evokes consumer trust for (environmental) sustainability communication and shed light on how this trust impacts consumers’ perception of sustainability. A literature review and qualitative data collection, combining four focus groups and nine interviews, were the basis for a discussion on this topic. LÄS MER

  3. 3. Installation av solceller på en hotellfastighet i Grekland

    Kandidat-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Theofanis Iliadis; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport har som mål att undersöka huruvida solgenerarad elektricitet är väl lämpad för hotellet Makedonia Palace som ligger i staden Thessaloniki, i norra Grekland. För att komma fram till den mest lönsamma solcellsanläggningen behandlas två olika solcellstekniker (monokristallina och polykristallina) samt två olika monteringsalternativ (fast och tracking). LÄS MER

  4. 4. CSR och transparens: två verktyg för ökad köpbenägenhet? : En kvalitativfallstudie om grön konsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Caroline Bengtsson; Agnes Bäckström; [2018]
    Nyckelord :CSR; Transparency; Sustainability; Marketing communication; Willingness to buy; CSR; Transparens; Hållbarhet; Marknadskommunikation; Köpbenägenhet;

    Sammanfattning : CSR och transparens blir alltmer vanliga verktyg för företag för att kunna belysa konsumenter om deras ansvarstagande och hållbara arbete. För att dessa aktiviteter ska nå konsumenterna krävs en kommunikation från företaget. Som konsument kan det vara svårt att uppfatta informationen och tolka den som företaget önskar. LÄS MER

  5. 5. Vem är du utan dina saker? En kvalitativ studie om minimalism

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Philip Alenbrand; Josefin Rosendahl; [2018]
    Nyckelord :Minimalism; Anti-consumption; Voluntary simplicity; Consumer identity; Consumer behaviour;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to describe and bring deeper understanding as to what a minimalistic lifestyle entails. Little attention has been devoted to this consumer segment within the field of marketing in Sweden, despite its potential influence on mainstream marketplace behavior. LÄS MER