Sökning: "Green marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 190 uppsatser innehållade orden Green marketing.

  1. 1. Entrepreneurialism and sustainability in Helsingborg- A critical discourse analysis of city marketing in the urban renewal project H+

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Simon Homander; [2019]
    Nyckelord :State-led gentrification; green gentrification; city marketing; critical discourse analysis; H ; Helsingborg; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay highlights the increasingly important role of city marketing in urban renewal. In particular, it focuses on the way that discourses in city marketing can impact the social geography of the city. In light of the urban renewal project H+, this thesis examines Helsingborg´s city marketing. LÄS MER

  2. 2. Miljövänligt mode, ett trovärdigt budskap eller ett säljargument? : En studie om konsumenters attityder och tolkningar av gröna annonser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Högberg; Patricia Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Green marketing; Green advertisement; Market communication; Consumer attitudes and Marketing strategies; Grön marknadsföring; Gröna annonser; Marknadskommunikation; Konsumentattityder och Marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Modeindustrin präglas av ett uppmärksammande kring industrins förorening och dess miljörelaterade hållbarhetsproblematik. Till följd av detta har det skett en implementering av hållbarhet inom den textila värdekedjan. LÄS MER

  3. 3. Att konstruera naturen : En kvalitativ studie av Volvos Human Made Stories

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Ida Dahlgren; [2018]
    Nyckelord :Naturkonstruktioner; konstruktion; natur; berättelse; Volvo; narrativ analys;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate how constructions of nature is conveyed through Volvos Human Made Stories, and what possible effects these constellations might have on a global discourse of environmental issues. Human Made Stories was first published in 2016 and is a series of short films, which according to Volvo seek to inspire it's viewers. LÄS MER

  4. 4. The Complexity of Consumer Trust in Sustainability Communication

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Dahl; Anna Bakalarska; [2018]
    Nyckelord :Trust; Sustainability Communication; Sustainability; Green Marketing; CSR; Greenwashing; Skepticism; Consumption; Source of Communication; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain insights on what evokes consumer trust for (environmental) sustainability communication and shed light on how this trust impacts consumers’ perception of sustainability. A literature review and qualitative data collection, combining four focus groups and nine interviews, were the basis for a discussion on this topic. LÄS MER

  5. 5. Miljömässig marknadsföring och dess påverkan på Word of Mouth : Skillanden mellan marknadsföringsstrategierna greenwashing, vocal green, silent brown och silent green

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Adam Lindh; Cecilia Persson; [2018]
    Nyckelord :Organization typology; greenwashing; vocal green; silent brown; silent green; word of mouth; Organisationstypologi; greenwashing; vocal green; silent brown; silent green; word of mouth;

    Sammanfattning : Titel: Miljömässig marknadsföring och dess påverkan på Word of Mouth – Skillnaden mellan marknadsföringsstrategierna greenwashing, vocal green, silent brown och silent green. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Adam Lindh & Cecilia Persson. Handledare: Jonas Kågström. LÄS MER