Sökning: "Grocery retail store"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden Grocery retail store.

  1. 1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  2. 2. Exploring Corporate Brand Orientation in a Retail Setting – A Qualitative Case Study in the Swedish Grocery Retail Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Hüsam; Linnéa Nordmark; [2023]
    Nyckelord :Retailing; Corporate Brand Orientation; Corporate Branding; Corporate Brand Identity; Internal Branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this thesis is to explore what may facilitate or inhibit a stronger corporate brand orientation in a retail organization. We explore the factors of internal corporate brand identity elements, internal corporate brand image and internal branding, while also considering retail-specific characteristics. LÄS MER

  3. 3. COVID-19 och dess påverkan på beteenden hos konsumenter inom livsmedelshandel : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv fokuserad på livsmedelshandeln.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Erik Saeys; Melissa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Covid-19; corona pandemic; consumer behavior; retail food; retail stores; pandemic; E-commerce; Covid-19; coronapandemin; konsumentbeteende; dagligvaruhandel; matvarubutiker; pandemi; onlinehandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: COVID-19 pandemin har förändrat samhället och påverkat olika företags förhållningssätt. Konsumentbeteendet har förändrats på grund av isoleringar, statliga rekommendationer och riktlinjer i försök att minska smittspridningen. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Store Image Attributes on Store Satisfaction and Store Loyalty : of Hard Discounter Grocery Retailers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Bahdi Joelle; [2023]
    Nyckelord :Store Attributes; Store Image; Store Satisfaction; Store Loyalty; Hard Discounter;

    Sammanfattning : Maintaining and increasing customer loyalty has become a crucial strategic objective for businesses due to cross-shopping and intensified competition across many industries. In the realm of grocery retailing, the necessity for retailers to invest resources towards fostering customer loyalty has reached unprecedented levels, primarily due to the proliferation of shopping formats accessible to customers. LÄS MER

  5. 5. Managing Financial Uncertainty: Swedish Grocers : A qualitative study of the impact of uncertainty on manager's financial decision-making process within Swedish grocery stores. 

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Matilda Wohlin; Maja Jacobson; [2023]
    Nyckelord :Financial Management; Uncertainties; Grocery Stores; Decision-making;

    Sammanfattning : Background: Grocery stores in the retail industry, which are forms of Small and medium-sized enterprises, are particularly vulnerable to changes in the economic environment. This thesis examines how grocery store managers handle their financial management decision-making process in response to uncertainty. LÄS MER