Sökning: "Grocery store Supermarket"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Grocery store Supermarket.

  1. 1. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER

  2. 2. DESIGN OF SET DISPLAYS FOR BREAD AND BAKERY IN GROCERY STORES

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Industridesign; Jönköping University/JTH, Konstruktion och produktutveckling

    Författare :Julia Lázaro García; [2022]
    Nyckelord :Furniture design; Concept development; Supermarket; Bread department; Industrial Design; Modular furniture; Ergonomics;

    Sammanfattning : Master thesis carried out in collaboration with PS Retail, a retail design company from Jönköping, during the spring semester of 2022 as a part of the Industrial Design Master at Jönköping University. This project describes the process of design, development and construction of a module focused on the bread and bakery department in grocery stores for EveryDay Sweden, a partner of PS Retail. LÄS MER

  3. 3. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Sahlstrand; Erik Starsmark; [2021]
    Nyckelord :Facebook; Marketing; Social media; Grocery store Supermarket; Communication; Facebook; Marknadsföring; Social media; Livsmedelsbutik; Kommunikation;

    Sammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER

  4. 4. Val av inköpskanal : Hur kan köparpersonligheter påverka?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Felicia Isaksson; Hanna Östmann Hanngren; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; convenience goods; attitude; buyer personalities; low-engagement products; habits; living conditions; E-handel; dagligvaruhandel; attityd; köparpersonligheter; lågengagemangsprodukter; vanebeteende; livssituation;

    Sammanfattning : Problembakgrund och problemformulering: Sverige är ett av de länder i världen där ehandel förekommer mest frekvent, dock inte av dagligvaror. Detta är ett problem för de matbutiker som väljer att erbjuda e-handel då det inte är lönsamt. LÄS MER

  5. 5. Hur kan livsmedelsbutiker minimera matsvinnet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Elin Kolam; [2018]
    Nyckelord :matsvinn; livsmedelsbutiker; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : According to the Environmental Protection Agency (2016) food production has a big impact on the climate, and a big part of the food gets wasted as garbage. About 91% of the food that the stores waste is still eatable (Naturvårdsverket, 2014). The government has set a goal to reduce the food waste with 20% until 2020 in comparison to 2010. LÄS MER