Sökning: "Grounds for Discrimination"

Visar resultat 1 - 5 av 116 uppsatser innehållade orden Grounds for Discrimination.

  1. 1. DISKRIMINERINGSGRUNDERNAS ROLL FÖR UPPLEVD DISKRIMINERING

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lina Christiansson; [2023-02-06]
    Nyckelord :Diskriminering; diskrimineringslagstiftning; migration; integration paradox; acculturation; cultural fluency; politisk socialisering;

    Sammanfattning : The topic of anti-discrimination policies in European countries has gained salience due to global migration flows and Europe’s increasing importance as a destination region. However, the national anti-discrimination policies in European countries are diverse. LÄS MER

  2. 2. Igenkänning i barnboken utifrån diskrimineringsgrunderna. : Skillnaden från då till nu

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Sabine Amar; Kim Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Barnlitteratur; barnböcker; illustrationer; diskrimineringsgrunder; igenkänning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine if there is an opportunity for children to recognize themselves in illustrations in children's literature and to see whether there are changes over time. The study is based on the grounds of discrimination in the analysis. LÄS MER

  3. 3. Inkluderande matematikundervisning i enlighet med Agenda 2030

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Jenny Levin; Ellinor Fält; [2023]
    Nyckelord :inclusion; mathematics; education; sustainability; inkludering; matematik; undervisning; agenda 2030; hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to determine how teachers in their future profession can provide an inclusive mathematics education, free from discrimination, in fulfilment of goal 4 (SDG 4) in the sustainable development goals in Agenda 2030. Goal 4 is to “Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all” (UN, 2022). LÄS MER

  4. 4. Att slåss mot väderkvarnar för att krossa glastaket : Glastaksdiskriminering på arbetsplatser ur en sakkunnigs perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jaser Mardini; Vian Wong; [2023]
    Nyckelord :glass ceiling; discrimination; equality; gender; intersectionality; social constructivism; workplaces; glastak; diskriminering; jämställdhet; genus; intersektionalitet; socialkonstruktivism; arbetsplatser;

    Sammanfattning : Glass ceiling is a phenomenon that describes an abstract barrier that hinders career progression and promotion to higher management positions. A majority of studies regarding this discrimination in workplaces have solely focused on women as victims. LÄS MER

  5. 5. HBTQIA-inkludering i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Agnes Ahlström; [2023]
    Nyckelord :education; inclusion; inkludering; primary school; Queer; school; Sweden; grundskola; HBTQ; HBTQIA; inkludering; lågstadiet; Queer; samhällsorienterande ämnen SO;

    Sammanfattning : Sexuality, sex, and gender represent three out of seven grounds of discriminations, and teachers carry the duty to actively counteract discrimination according to the Swedish National Agency for Education. Even though Sweden is in fifth place of gender equality and teachers are supposed to educate students to become accepting human beings, the Swedish Schools Inspectorate published that only one out of three Swedish teachers include LGBTQ questions in their teaching. LÄS MER