Sökning: "Group Development Questionnaire"

Visar resultat 1 - 5 av 252 uppsatser innehållade orden Group Development Questionnaire.

  1. 1. Hur kan lärarrollen förstås och anpassas i relation till samskapande undervisning? : Genom studenternas perspektiv Utvecklingsarbete

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Hanna Rached Rydberg; [2024]
    Nyckelord :co-creative teaching; group work; reflect nuancedly; motivation;

    Sammanfattning : When I found out that in 2022 there were about 18 000 students who did not have the qualifications to applay to high school after they finished ninth grade, I became curious about how I, in my future profession as a teacher, will be able to help students achieve passing grades in my subject social studies at the end of ninth grade. I have therefore studied what is required of the school´s curriculum Lgr 22 and how I can motivate the students as well as which working methods are presented in theory and previous research as the best working methods to enable the students to reach the right understanding of different subjects. LÄS MER

  2. 2. En analys av användbarhetstestning i syfte att förbättra användargränssnittet på olika skolplattformar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Yusra Aman; Yassmin Abdulwasie Ibrahim Saeed; [2023]
    Nyckelord :: User Interface; Usability test; Daisy; Surveys; School platforms; Evaluation; Användargränssnitt; Användbarhetstest; Daisy; Enkäter; Skolplattformar; Utvärdering;

    Sammanfattning : I denna studie utvärderades skolplattformen Daisy, som används av studenter och anställda vid Stockholms universitet, institutionen för data- och systemvetenskap. Syftet med studien var att identifiera de allvarligaste användbarhetsproblem som studenterna upplevde samt hitta eventuella lösningar till problemen. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan organisationsstöd och grupputvecklingsnivåer i tillfälliga projektgrupper : En kvantitativ studie som undersöker om grupputvecklingsnivå prediceras utifrån organisationsstöd?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Gabriel Marouki; [2023]
    Nyckelord :Effective teams; Organizational support; Group development level; Project teams; IMGD.; Effektiva team; Organisationsstöd; Grupputvecklingnivå; Projektgrupper; IMGD.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka sambandet mellan organisationsstöd och grupputvecklingsnivåer. För att svara på studiens syfte har följande fråga formulerats: Kan grupputvecklingsnivå prediceras utifrån de 7 aspekter av organisationsstöd?Metoden som används i denna studie är en tvärsnittsundersökningsdesign med en kvantitativ ansats. LÄS MER

  4. 4. "Då kan du klä ut dig till en ytspänning" - Reflektionens potential för kompetensutveckling och ökad kvalitet i förskolan : En kvalitativ studie om hur diskursiva praktiker möjliggör kompetensutveckling i individuella reflektioner och i gemensamma arbetslagsreflektioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Elsa Bergkvist; [2023]
    Nyckelord :Collaborative reflection; Competence development; Individual reflection; Pre-school; Förskola; Gemensam reflektion; Individuell reflektion; Kompetensutveckling.;

    Sammanfattning : Preschool workteams, must continuously and systematically monitor children's development and evaluate the opportunities the education offers for children to develop and learn in accordance with the curriculum. This qualitative study deals with reflection from a socio-cultural perspective where differences between individual reflection and collective workteam reflection are examined in relation to the preschool's work with quality and operational development. LÄS MER

  5. 5. Berättelsen om antropogena klimatförändringar : Hur påverkar framing människors intention och motivation att agera klimatvänligt?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Rasmus E. Friberg; Åsa Opperdoes; [2023]
    Nyckelord :Anthropogenic climate change; sustainable development; framing; stories; psychological barriers; climate communication; motivation; intention; climate-friendly behaviour; social norms; theory of planned behavior; risk perception; Antropogena klimatförändringar; hållbar utveckling; framing; berättelser; psykologiska barriärer; klimatkommunikation; motivation; intention; klimatvänligt agerande; sociala normer; teorin om planerat beteende; riskuppfattning;

    Sammanfattning : Antropogena klimatförändringar, förkortat AK, är ett av nutidens stora miljöproblem. För att hantera AK är människors motivation och intention att agera klimatvänligt viktigt, eftersom avsaknad motivation och intention att adressera AK kan bringa negativa konsekvenser för samhället. LÄS MER