Sökning: "Group rewards"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden Group rewards.
1. För Fädernesland, eller för Konung? En undersökning av motiven hos adliga officerare som anslöt sig till 1772-års Revolution
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Syftet med denna studie är att fastställa vad som motiverade de adliga officerarna i den svenska militären att delta i Gustav III:s revolution 1772. Denna undersökning kommer att använda material skrivet av deltagande adliga officerare mellan 1771 - 1773, med ursprung från Gustavianska eller Sprengtportenska samlingen, samt från biografierna av Johan Christopher Toll och Jakob Magnus Sprengtporten. LÄS MER
2. Kannibaliseringen på ingenjörer inom energisektorn : En kvalitativ studie om ingenjörers perspektiv på en attraktiv arbetsgivare i relation till den gröna omställningen i norra Sverige
Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Engineers belong to a group of workers that will form a large and important part of the green transition in northern Sweden. At the same time there are many engineers with the right competence in the energy sector that remains missing. LÄS MER
3. Kan beröm från chefen öka polisens arbetsmotivation? : En kvalitativ studie med utgångspunkt ur polisens perspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The police force has shown itself to be a workplace that often suffers from burnout syndrome. In turn, this leads to a reduced desire to work among the employees and it can even go as far as voluntary termination. LÄS MER
4. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER
5. Exploring Persuasive Design Elements in Duolingo
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : With the widespread use of portable digital devices, especially smartphones, learning a new language has become a popular trend in the age of globalization. Amongst mobile-assistant language-learning applications, Duolingo is widely used and employs persuasive design techniques to inspire and encourage users to acquire new linguistic skills. LÄS MER