Sökning: "Growth companies"
Visar resultat 1 - 5 av 1942 uppsatser innehållade orden Growth companies.
1. Gränslös handel? : En fallstudie om aktörers perspektiv på gränshandeln i Strömstads kommun och deras inflytande på dess utveckling
Master-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : A major issue in current strategic planning is how local ambitions to achieve growth should be balanced against interlinked national and global targets for climate and environment. This competition between local and cross-boundary issues are of vital importance to highlight considering that all spatial planning is local in some regard. LÄS MER
2. Powering Tomorrow - Implementation of Battery Energy Storage System in today's Power Grid
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Title Powering Tomorrow - Implementation of Battery Energy Storage System in today's Power Grid Authors Henrik Ramström and Krenar Gerxhaliu Supervisor Ingela Elofsson, Dept. of Production Management, Faculty of Engineering, Lund University Maricruz Bravo, Flower Infrastructure Technologies AB Background We are currently undergoing a transition in the industrial development, taking place globally. LÄS MER
3. How to Draw a Circle: Investigating Relationship Management in Circular Business Companies
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Despite the recent surge in circular business model (CBM) research, the discipline is still in its infancy. The field is primarily driven by practitioners and lacks suggestive frameworks, which complicates current CBM trials. LÄS MER
4. Dubbel väsentlighetsanalys i praktiken : En kvalitativ studie om kritiska steg i analysprocessen
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Ekonomisk tillväxt kan ge upphov till bland annat klimatförändringar och sociala ojämlikheter, och innebär ett hot mot EU:s och världens fortsatta överlevnad. EU har därav framfört en tydlig strategi för hållbar utveckling i sin så kallade gröna giv, som syftar till att bana väg för en grön omställning i EU och vars slutmål är klimatneutralitet senast år 2050. LÄS MER
5. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER