Sökning: "Grundläggande datorkunskaper"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Grundläggande datorkunskaper.

  1. 1. Förväntade datorkunskaper hos gymnasieelever på yrkesprogrammen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Hans Jonsson; Sorin Ardelean; [2011]
    Nyckelord :Datorkunskap; Grundläggande datorkunskaper; Elevernas datorkunskaper;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Personlig och individuell kompetensutveckling i informations- och kommunikations- teknologi för pedagoger - PIM inom grundskolan.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Myrto Pitsava; Lars Andrén; [2009]
    Nyckelord :IKT; PIM; ITiS; kompetensutveckling; skolutvecklin;

    Sammanfattning : SyfteSyftet med studien var att utforska hur kompetensutvecklingsprogrammet PIM fungerar som ett verktyg förutvecklingen av informations- och kommunikationsteknologisk kompetens hos några pedagoger i grundskolan.FrågeställningHur fungerar PIM som ett utbildningsmedel för kompetensutveckling enligt pedagogerna i vår studie?Anser de att PIM inverkar på deras verksamhet?Anser de att PIM inverkar på deras yrkesroll?MetodVi gjorde en fallstudie där vi använde oss av en kvalitativ intervjuform med öppna frågor. LÄS MER

  3. 3. Dialog och samspel i det elektroniska klassrummet

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Christina Kjell; [2006]
    Nyckelord :Dialog och kommunikation; Distansundervisning; Internetbaserad undervisning; Kollaborativt lärande; Kooperativt lärande; PBL; Problembaserat lärande; Socialt samspel och lärande. ;

    Sammanfattning : Sammanfattning Föreliggande studie syftar till att ur ett pedagogiskt undervisningsdidaktiskt perspektiv skapa en utökad förståelse för två studiegruppers dynamik och individens lärpotential inom IT-stödd distansundervisning via en elektronisk lärplattform. Grundläggande faktorer som belyses i studien avser interaktion, gruppdynamik och individens lärpotential, med tonvikt på dialog och kommunikation. LÄS MER