Sökning: "Grundvärderingar"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade ordet Grundvärderingar.
1. VÅRDKULTURENS PÅVERKAN PÅ PATIENTERS OMVÅRDNAD : En allmän litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Vårdkultur kan ses som en meningsskapande process som grundas i grundvärderingar inom en kontext, den är både konstant och föränderlig. Tidigare forskning visar att patienter kan uppleva vårdkulturen olika beroende på situationer. LÄS MER
2. Företagskulturens emotionella påverkan : En kvalitativ studie om emotionellt arbete och de anställdas känslomässiga investeringar i förhållande till företagskultur
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats ägnas åt att identifiera känslor hos anställda på arbetsplatser, närmare bestämt identifiera emotionellt arbete. Emotionellt arbete är ett begrepp som betyder att anställda behöver använda sina känslor i sitt arbete i utbyte mot lön. LÄS MER
3. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter under tvångsvård inom psykiatriska- och rättspsykiatriska vårdavdelningar : En litteraturbaserad studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Inom psykiatriska- och rättspsykiatriska vårdavdelningar förekommer tvångsvård. Patienterna vårdas då mot sin vilja. Vård under tvångsvård kan upplevas traumatiskt och medför lidande. Lidandet och meningen med tvångsvården uppfattas olika beroende på känsla av sammanhang. LÄS MER
4. KL-TRÄ OCH ARMERAD BETONG SOM BÄRANDE SYSTEM : En jämförelse av arbetsinsatser, kostnader och utsläpp av växthusgaser
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Introduktion (och syfte) – Klimatfrågan har den senaste tiden blivit större ochviktigare att belysa än någonsin. KL-trä har inte använts som konstruktionsmaterial likalänge som betong och är också mindre använt idag. LÄS MER
5. Varumärkesaktivism - Positivt eller negativt för företag? : En fallstudie om hur varumärkesaktivism används i ett företag inom klädbranschen samt hur detta uppfattas av deras kunder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Varumärkesaktivism är en strategi för marknadsföring som har blivit alltmer uppmärksammad på senare år. Det är en form av ställningstaganden där varumärken lyfter samhällsfrågor för att påverka konsumenterna genom marknadsföring som är skapad och upprätthållen av sociala och politiska värderingar. LÄS MER