Sökning: "Gruppdynamik och lärande"
Visar resultat 6 - 10 av 47 uppsatser innehållade orden Gruppdynamik och lärande.
6. Kooperativt lärande - möjligheter och utmaningar för elevers matematiska språkutveckling
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt undersöker möjligheter och utmaningar med ett kooperativt lärande och hur det påverkar elevers matematiska språkutveckling. Översikten inriktar sig på elever i grundskolan och elever med neuropsykiatriska funktionsvariationer. LÄS MER
7. Hoppas jag hamnar i en bra grupp… : En kvalitativ undersökning om gymnasieelevers upplevelser av möjligheter och utmaningar med grupparbete
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Studien belyser gymnasieelevers upplevelser och erfarenheter av grupparbete och beskriver ur ett fenomenologiskt perspektiv hur gymnasieelever ser möjligheter och utmaningar med grupparbete som undervisningsmetod samt hur deras erfarenheter av grupparbete kan bidra till lärares planering och genomförande av grupparbeten i undervisningen. Grupparbete är ett rikt beforskat område och som ofta får ett didaktiskt fokus. LÄS MER
8. Outdoor Education: Opportunities, Challenges & Teacher Competencies – A Perspective on how to Teach in Nature
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : For the last forty years outdoor education has been investigated all around the globe. Despite intense research initiative, studies have been lacking regarding what teacher competencies are beneficial for successful outdoor education. LÄS MER
9. Dramatisering som pedagogiskt verktyg : En kvalitativ studie om effekten av dramatiseringar i engelskundervisningen i grundskolans årskurser 1 till 3.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Studiens syfte var att ta reda på hur drama upplevs i engelskundervisningen i grundskolans årkurser 1 till 3. Studien gjordes kvalitativt där data samlades in via intervjuer och webbaserade enkäter. Tyngdpunkten i studien var att ta reda på hur lärare uppfattar och tolkar drama i relation till EFL-undervisning. LÄS MER
10. Monetära belöningars påverkan på IT-rekryterares prestation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: IT-branschen växer ständigt, vilket kräver att företag inom branschen är konkurrenskraftiga och lockar nya medarbetare. Trots denna framväxt föreligger det en kompetensbrist inom branschen. LÄS MER