Sökning: "Gruppdynamik"
Visar resultat 1 - 5 av 243 uppsatser innehållade ordet Gruppdynamik.
1. Bakom alla stämningar ligger något dolt : En undersökning gällande uppfattningar om vad som skapar god stämning i en kör
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/KyrkomusikerutbildningenSammanfattning : Hur skapar man som körledare en bra kör? Musiken är centralt i körledarutbildningen, men det krävs också kompetens inom pedagogik, ledning, personligt engagemang genom vilja, auktoritet, närvaro, hängivenhet och uppriktighet. Jag utgår från att en god stämning är en viktig förutsättning för att utveckla en kör. LÄS MER
2. Group activities for people with aphasia – experiences and impact on psychosocial well-being.
Magister-uppsats, Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : Afasi är en språkstörning som främst uppstår till följd av en stroke och drabbar cirka 30 % av alla strokepatienter i Sverige. Personer med afasi upplever ofta besvär med det psykosociala välmåendet, exempelvis depression, förlust av arbete och påverkade relationer. LÄS MER
3. Lärares upplevelser av gruppdynamik i idrott och hälsa : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Att som lärare hantera en hel klass och se till allas olika förutsättningar är inte alltid lätt. Det kräver kännedom om utmaningar i det sociala samspelet. Goda relationer både elever emellan och mellan lärare och elever är viktigt för att skapa trygghet och delaktighet (Skolforskningsinstitutet 2020). LÄS MER
4. Drivkrafter i skolutvecklingen. En aktionsforskningsstudie i matematikundervisning för skolår 6.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom aktionsforskning undersöka laborativa arbetssätt i matematik på grundskolenivå. I studien undersöks faktorer som påverkar elevernas lärande och vilka pedagogiska redskap som upplevs gynna elevernas kunskapsutveckling, främst med hänseende på laborativa metoder och ett empiriskt arbetssätt inom matematikundervisning. LÄS MER
5. ”Det kändes mer som att vi var ett band …” : Elevperspektiv på kamratrespons i ensembleundervisning på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The interest in conducting this study arises from our thoughts and findings from two main areas. Firstly, our positive experiences from peer response in other subjects than music, and secondly, our positive experiences from playing in bands where the feedback between members plays a key role. LÄS MER