Sökning: "Guerrilla marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Guerrilla marketing.

  1. 1. The influence of guerrilla marketing on consumers’ purchasing behavior

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Zeineb Tarek Jawad Al Fattal; Ismael El Rharbaoui; Amara Aldebe; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: 2021/01/21 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Amara Aldebe, Ismael El Rharbaoui.  Zeinab Al Fattal Title: The influence of guerrilla marketing on purchasing behavior Tutor: Leanne Johnstone Keywords: guerrilla marketing, consumers’ behavior, purchasing behavior, marketing communication, brand image, WoM Researchquestion: How does guerrilla marketing influence consumers purchasing behavior? Purpose: To examine the effect of guerrilla marketing on purchasing behavior Method: Qualitative research technique Conclusion: The impact of guerrilla marketing on purchasing behavior mainly dependson the brand image and how innovative the guerrilla campaign is . LÄS MER

  2. 2. Att använda gerillamarknadsföring för att kommunicera ett företags värderingar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Gyllander; Elin Mörsare; [2018]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; Gerillakampanj; Kampanj; Marknadsföring; Varumärke; Visuell identitet; Design; Koncept; Kanaloberoende marknadsföring;

    Sammanfattning : Gerillamarknadsföring är en typ av marknadsföring som består utav annorlunda och nytänkande marknadsaktiviteter med syfte att nå maximalt resultat genom minimalt med resurser. Målet är att skapa en unik, engagerande och tankeväckande effekt som skapar “buzz”, det vill säga ett spritt samtalsämne och viral spridning. LÄS MER

  3. 3. Kan gerillamarknadsföringsmetoder ha personligheter? En studie utifrån Dimensions of Brand Personality

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Öberg; Ellen Frick; Simon Ekholm; [2017]
    Nyckelord :Marketing; Dimensions of Brand Personality; guerrilla marketing; brand personality; creative marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Kan gerillamarknadsföringsmetoder ha personligheter? - En studie utifrån Dimensions of Brand Personality.” Seminariedatum: 2017-06-02 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Simon Ekholm, Ellen Frick, Lina Öberg Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Marknadsföring, Dimensions of Brand Personality, gerillamarknadsföring, varumärkespersonlighet, kreativ marknadsföring Syfte: Att undersöka om de olika gerillamarknadsföringsmetoderna kan associeras till någon speciell personlighet utifrån Jennifer Aakers teori om Dimensions of Brand Personality. LÄS MER

  4. 4. European and Asian Customers Perceptiveness Towards Guerrilla Marketing

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marika Vasileva; Ruth Angelina; [2017]
    Nyckelord :Guerrilla Marketing; Interpretation; Perception; Cross-Cultural Marketing; Cross Culture Customer; Advertising; Alternative Marketing;

    Sammanfattning : Guerrilla marketing is becoming more and more popular as an advertising method in the recent decade, but yet very little is known about the effect of this unconventional marketing method. It is not very clear how different markets (nationalities) will react and interpret messages hidden into particular guerrilla marketing campaign. LÄS MER

  5. 5. Gerillamarknadsföring i den digitala världen : Gerillastrategins effektivitet och inverkan på word-of-mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hugo Possner; Felicia Tiri; [2017]
    Nyckelord :Guerrilla marketing; Word-of-Mouth WOM ; Products; Services; Gerillamarknadsföring; Word-of-Mouth WOM ; Produkter; Tjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera sambandet mellan digital gerillamarknadsföring och Word-of-Mouth (WOM). Design/metod/tillvägagångssätt: Data samlades in från 105 deltagare inom Generation Y som svarade på en enkätundersökning online. LÄS MER