Sökning: "Guest Satisfaction"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Guest Satisfaction.

  1. 1. Sustainable Tourism in Sintra, Portugal: Comprehensions and practices of sustainability within the Portuguese tourism industry: a case study of the accommodation sector

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Charlotta Schneider; [2023-10-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This case study takes a closer look at how people working in the tourism sector are working in the framework of sustainable tourism. More precisely the focus is put on Sintra, a municipally belonging to the Greater Lisbon region in Portugal, and the accommodation sector there. LÄS MER

  2. 2. From Plate to Palate: Elevating Customer Experience Management and Satisfaction : A case study of Swedish fine dining restaurants

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Benmakhlouf Sara; Rodrigo Fajardo; [2023]
    Nyckelord :Fine dining restaurants; customer experience; customer satisfaction; five aspects of a meal model; service blueprints; service clues and messages;

    Sammanfattning : Customer experience is a broad topic that can cover several different branches,fields and industries. Various researchers have done significant work into thetopic, yet it still has gaps of fragmentation and an overall understanding on howto manage it. LÄS MER

  3. 3. Bemöter Gröna Lunds hållbarhetsarbete besökarnas upplevelse på deras konserter? : En kvalitativ studie om hållbarhet med fokus på den sociala aspekten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Natali Hernandez; Lejla Maslesa; [2022]
    Nyckelord :Sustainable development; Social sustainability; Amusement park; Gröna Lund; Safety; Security; Experience; Hållbarhets utveckling; social hållbarhet; nöjespark; Gröna Lund; Säkerhet; trygghet; upplevelse;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse hur Gröna Lund arbetar för en hållbar nöjespark utifrån den social hållbarhetsaspekten med fokus på konserter. Skribenterna vill även få besökarnas perspektiv om hur de upplever Gröna Lund på konserter utifrån det sociala hållbarhetsaspekten. LÄS MER

  4. 4. Business Intelligence in the Hotel Industry

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Rei Shahini; [2020]
    Nyckelord :Business Intelligence; Hotel Industry; Big Data; Artificial Intelligence; Hospitality; Tourism;

    Sammanfattning : Applications of artificial intelligence (AI) in hospitality and accommodation have taken an enormous percentage of service-provision, helping automate most of the processes involved such as booking and purchasing, improving the guest experience, tracking of guest preferences and interests, etc. The aim of the study is to understand the roles, benefits and issues with the improvement of business intelligence (BI) in hospitality. LÄS MER

  5. 5. An App for Measuring Guest Satisfaction During a Hotel Stay

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Stina Andreason; Ebba Lundvall; [2020]
    Nyckelord :User Experience; Rating Systems; Evaluation; Hotel Reviews; Guest Satisfaction; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Denna studie berör gästnöjdhet och återkoppling vilka är viktiga aspekter när man arbetar med kunder. Speciellt inom hotellindustrin är detta viktigt då bra service handlar om att känna sin gäst. Hotellen vill veta alla bekymmer eller funderingar som gästen har medan de är kvar på hotellet för att kunna kompensera innan de lämnar. LÄS MER