Sökning: "Gunnarsson Jesper"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Gunnarsson Jesper.

  1. 1. Evaluation of using bioplastics for lab consumables

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för materialvetenskap

    Författare :Lovisa Mäepea Nilsson; Emelie Gunnarsson; Sara Mardini; Fartun Nuur Yusuf; Jesper Nyström; [2022]
    Nyckelord :bioplastics; Biotage; sustainability; green washing; biopolymers; PLA; bio-based; environment; PHA; PP; PE; chemical properties; bioplaster; hållbarhet; bio-polymerer; bio-baserad; miljövänlig;

    Sammanfattning : The use of plastic has increased markedly in recent years which has led to more fossil fuels being used and more plastic in nature. This is a literature study that researches on how bio- based plastics can be used instead of plastics made from fossil fuels. LÄS MER

  2. 2. The Odd Couple

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Gunnarsson; Lukas Morneweg; [2022]
    Nyckelord :Unconventional Brand Collaborations; perceived fit; brand partnerships; consumer culture perspective; Gen Z; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to explore the phenomenon of Unconventional Brand Collaborations from a consumer culture perspective and discover the factors that make them appealing to Gen Z. Hence, this study aims to give another perspective than the one given by previous literature on brand collaborations, which emphasizes the need for a high perceived fit between the parent brands. LÄS MER

  3. 3. Är Showrooms framtiden för ditt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Issa Kram; Albin Engström; Jesper Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :Showroom; Varumärke; Modebranschen; Marknadsföring; Varumärkespersonlighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att belysa hur varumärken uppfattas av konsumenter när den fysiska ytan är representerad i form av ett showroom snarare än en traditionell butik. Teoretiska perspektiv: Det teoretiska ramverket utgörs av Dimensions of BrandPersonality för att beskriva hur varumärken kan uppfattas och Image-profil-identitet för att undersöka huruvida de förändrade uppfattningarna är fördelaktiga för varumärken. LÄS MER

  4. 4. Prediction of quote acceptance in a B2B environment using Random Forests and Gradient Boosting Machines

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Jesper Gunnarsson; Jacob Tyrberg; [2021]
    Nyckelord :B2B; pricing; Random Forest; Gradient Boosting; calibration; feature engineering; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : For a business to be as successful as possible it needs a sound pricing strategy. A B2B environment allows the business more freedom to tailor each quote to maximize the performance.In order to do this, proper understanding of how probable a quote is to succeed is crucial. LÄS MER

  5. 5. The Visit of an Unexpected Friend

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sophie Johansson; Jesper Gunnarsson; Madeleine Erikson; [2021]
    Nyckelord :Unexpected Collaborations; Unexpected Fit; Storytelling; Brand Personality; Brand Heritage; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to explore the phenomenon of unexpected collaborations between brands. Methodology: This paper follows a qualitative research approach. The research is centered around a multi-case study based on secondary data. LÄS MER