Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Value Co-creation in Slow Fashion : Exploring opportunities in new product development

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gunnhildur Pétursdóttir; Liisi Lehtonen; [2022]
    Nyckelord :Slow fashion; Value co-creation; New product development; Consumer perspective; Company perspective;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to advance the knowledge on value co-creation in new product development (NPD) in the context of slow fashion, with specific emphasis on investigating the interest of slow fashion consumers to engage in the NPD process and brands' perspective regarding this. Via exploring the value co-creation phenomena in the slow fashion industry context, this study also intends to apply and discuss the suitability of currently available value co-creation theories for the slow fashion context. LÄS MER

  2. 2. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gunnhildur Pétursdóttir; Dilbar Ali Ghafoori; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; returns; consumer behaviour; environment; sustainability; awareness; communication; E-handel; returer; konsumentbeteende; miljö; hållbarhet; medvetenhet; kommunikation;

    Sammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER