Sökning: "Gustaf Baner"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Gustaf Baner.

  1. 1. Transposition of Legitimacy Across Fields: A Case Study of the Swedish Gambling Industry

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Banér; Christoffer Ripe; [2019]
    Nyckelord :Electronic Identification; Gambling; Institutional Theory; Organizational Legitimacy; Transposition;

    Sammanfattning : In early 2019 the Swedish online gambling industry was re-regulated, paving way for private operators to establish business. These operators resorted to various marketing activities as they battled for market share. Curiously, an eID-solution became a common element in marketing. We identified a desire to gain legitimacy. LÄS MER

  2. 2. Är det tanken som räknas? - En kvantitativ studie om hur sponsorskapsmotiv och kongruensnivå påverkar sponsorskapsutfall inom e-sport

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Baner; Christian Thorwid; [2015]
    Nyckelord :E-sport; Congruency; Sponsorship motives; Skepticism; Sponsorship effects;

    Sammanfattning : The e-sport industry has experienced enormous growth the recent years and is not showing any signs of stopping. This has led to the emergence of incongruent companies looking to reap the benefits of an emerging market. LÄS MER