Sökning: "Gustaf Holmqvist"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Gustaf Holmqvist.
1. From Stable to Table - The Case of Findus and the Horse Meat Scandal
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER
3. Understanding Netflix’s establishment in Sweden : A study on how Swedish trade press and cultural journalism build up Netflix as powerful with regards to economic and cultural aspects
Master-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : This thesis expands an understanding of how Netflix has been established in Sweden’s media landscape. It seeks to investigate what effect the press has had, and more specifically, the study explores how the press builds up Netflix as powerful and how it imbues Netflix with legitimacy. LÄS MER
4. Se mig, gilla mig och gör det igen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie handlar om på vilka sätt som sociala medier kan ge uttryck för bekräftelsebehov hos användare. Genom kvalitativa intervjuer på fem användare av sociala medier samt användning av teorier inom självrepresentation, behaviorism och Uses and Gratification, blev det möjligt att finna flera typer av bekräftelsebehov. LÄS MER
5. Har storleken någon betydelse? Om drivkraften, roller och värdeskapande i en ideell förening
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Har storleken någon betydelse? Om drivkraften, roller och värdeskapande i en ideell förening Författare: Lina Holmqvist, Ulrika Maschmann, Sofia Wigström Handledare: Gustaf Kastberg, Cecilia Fredriksson Nyckelord: Marknadsföreningen i Helsingborg (MiH), föreningsmedlemmar, gränszon, roller, drivkraft, värdeskapande Problem: Uppsatsen tar utgångspunkt i varför en ideell förening vill växa samt det värde som genereras för föreningsmedlemmar över att tillhöra en ideell förening. Vi problematiserar rollfördelningen att inneha en privat- respektive yrkesroll i en förening som MiH. LÄS MER