Sökning: "Gustaf Olofsson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Gustaf Olofsson.

  1. 1. Textil produktförbättring : Hur konsumenter och klädföretag kan interagera för att utforma en produktförbättring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Benjamin Olofsson; Gustaf Nordin; [2019]
    Nyckelord :Product improvement; product development; consumer behaviour; customer interaction; Produktförbättring; produktutveckling; konsumentbeteende; kundinteraktion;

    Sammanfattning : Nya produkter är avgörande för framgångsrik tillväxt och konkurrenskraft. En ny produkt kan ibland vara en förbättring av en tidigare produkt hos ett företag. LÄS MER

  2. 2. The International Market Selection Process of Multinational Enterprises Expanding to Transition Economy Markets

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Martin Håkansson Modin; Gustaf Olofsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The International Market Selection (IMS)process, where firms choose which new market(s) to expand to, is highly important as choosing the right market is paramount to the internationalizing firm’s success. There are benefits in understanding how firms evaluate and select new markets, both for firms with less international experience looking for guidance in their IMS process, as well as for external stakeholders with an interest in attracting companies to a certain market. LÄS MER

  3. 3. BryggaHem – Development of an E-commerce Web Application with a Usability Focus

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Kristoffer Ahlstedt; Lovisa Annerwall; Daniel Axelsson; Samuel Björklund; Oliver Cedenheim; Josefin Eriksson; Jesper Lehtonen; Linn Lorentzon; Gustaf Olofsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis is part of a bachelor’s project conducted at Linköping University and addresses the development of an e-commerce web application with a usability focus. A market survey was conducted as part of the project to establish the orientation of the web application. LÄS MER

  4. 4. Lokal konstruktion av motivation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Bjurfjäll; Jakob Fredin; Jan-Billy Olofsson; [2005]
    Nyckelord :Motivation; drivkrafter; social konstruktion; behovspyramid; hygienteori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med vårt arbete är att belysa den lokala konstruktionen av motivation. Vi vill mer specifikt belysa skillnader mellan hur motivation kommer till uttryck i olika omgivningar. Utifrån detta har vi skapat en modell som bygger på två parametrar kunskapskrav och karriärmöjligheter. LÄS MER

  5. 5. Sociala Medier : Interagera, engagera och komplettera

    Magister-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Gustaf Bergner; Sara Olofsson; []
    Nyckelord :Sociala medier; traditionella medier; marknaskommunikation; Web 2.0;

    Sammanfattning : Social media has made it possible to have a conversation in real time through audio, images and text, with anyone worldwide. The easy availability of social media has created a new society. Companies and organizations have the opportunity to interact with their audiences and their target in a way not previously possible. Welcome to the Web 2. LÄS MER