Sökning: "Gustav Östman"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Gustav Östman.

  1. 1. Kompetensutveckling - En studie av ett kunskapsintensivt företag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michael Hansson; Mattias Östman; Gustav Åberg; [2006]
    Nyckelord :Kunskapsintensiva företag; Kompetensutveckling; Kompetens; Utbildning; Human recource management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att generellt beskriva och förklara hur kopplingen mellan intentionen med samt uppföljningen av kompetensutveckling förhåller sig i det studerade kunskapsintensiva företaget. Uppsatsen är en fallstudie och bygger på en kvantitativ del och en kvalitativ. LÄS MER

  2. 2. Intäktsoptimering - om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ann-Sofie Palm; Magnus Östman; [2006]
    Nyckelord :internet som boknings- och distributionskanal. revenue management; Economic planning; Ekonomisk planering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intäktsoptimering – om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Författare: Ann-Sofie Palm och Magnus Östman Handledare: Gustav Kastberg och Ola Mattisson Problemformulering: Den tekniska utvecklingen har gjort Internet till ett betydelsefullt redskap för hotellen i dess arbete med bokning och distribution. Internetanvändandet har medfört möjligheter för hotellen att öka sina intäkter. LÄS MER

  3. 3. System för CRM - en marknadsanalys

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Widerström; Mattias Östman; [2004]
    Nyckelord :CRM; informationssystem; marknadsanalys; affärssystem; kundrelation; kundvård; ERP; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker den svenska marknaden för CRM-system utifrån faktorer som företagskategori, kundrelation, befintligt kundrelationsstöd m.m. Vilka funktioner i ett system som företagen uppskattar mest undersöks också samt hur faktorer typiska för mjukvara påverkar situationen. LÄS MER