Sökning: "Gustav Johansson"

Visar resultat 21 - 25 av 112 uppsatser innehållade orden Gustav Johansson.

  1. 21. Undervisningsmetoder inom division : En systematisk litteraturstudie om divisionsundervisning på lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Moa Wåhlin; Gustav Johansson; [2020]
    Nyckelord :Division; undervisningsmetoder; matematik; lågstadiet; kritiska aspekter;

    Sammanfattning : Denna systematiska litteraturstudie undersöker olika undervisningsmetoder inom division. Syftet med studien är att synliggöra olika undervisningsmetoder inom division samt de kritiska aspekter som finns vid undervisning av division. LÄS MER

  2. 22. Sjukvårdare eller ekonomiassistent : En studie om institutionella logiker och downsizing inom den svenska sjukvården

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jessica Johansson; Gustav Thyr; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. The Impact of Financial Advisors on Risk Arbitrage Spreads: Evidence from Nordic Takeover Bids

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Gustav Berg; Erik Johansson; [2020]
    Nyckelord :Financial Advisors; Mergers and Acquisitions; Risk Arbitrage; Arbitrage Spreads;

    Sammanfattning : Following the announcement of a public takeover bid, the target firm's stock price generally adjusts towards the offer price. However, these rarely converge, and the percentage difference that emerges forms what is commonly referred to as the risk arbitrage spread. LÄS MER

  4. 24. PCG in game bits and its effect on player behaviour

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gustav Johansson; [2020]
    Nyckelord :PCG; game bits; player behaviour; roguelike;

    Sammanfattning : This dissertation presents a study that explores the idea of implementing PCG in game bits. Procedural Content Generation (PCG) refers to content in games that is created by an algorithm rather than a human. Game bits is the part of game content that relates to graphics, audio and other elements that don’t directly affect gameplay. LÄS MER

  5. 25. Investigating differences in response time and error rate between a monolithic and a microservice based architecture

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustav Johansson; [2019]
    Nyckelord :Microservices; Monolith; Software Architecture; System Design; Performance Evaluation; PaaS; Containers;

    Sammanfattning : With great advancements in cloud computing, the microservice architecture has become a promising architectural style for enterprise software. It has been proposed to cope with problems of the traditional monolithic architecture which includes slow release cycles, limited scalability and low developer productivity. LÄS MER