Sökning: "Gustav Silvegren"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Gustav Silvegren.

  1. 1. From Print to Social: Does the Choice of Media have an Impact on the Brand Building Process?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Silvegren; Lukas Morinder; [2016]
    Nyckelord :Brand Equity; Customer-Based Brand Equity; Brand Personality; New Media; Traditional Media; Social Media; Print Media; Newspaper; Facebook; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Based upon previous theories on customer-based brand equity, this study investigates whether the usage of either print or social media have relatively stronger impact upon the brand building components; brand awareness, emotional and functional brand image, willingness to pay a price premium and purchase intention. Methodology and Empirical Evidence: Perceptions on fictional advertisements were collected from a total of 493 respondents. LÄS MER

  2. 2. Glenn Strömberg Collection – Favorability of a Moderately Incongruent Celebrity Brand

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Silvegren; Ludvig Erlandsson; Viktor Lindell; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Reshaping the image of an industry - The Intrum Justitia Case

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Silvegren; Hanna Sjöstrand; Michelle Volbeda; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. KREDITBETYG – ÅSIKTER FÖR DÖVA ÖRON?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Strömqvist; Gustav Silvegren; David Mellander; [2015]
    Nyckelord :Kreditbetyg; eventstudie; outlook; kapitalstruktur; nedgradering Credit ratings; event study; capital structure; downgrades; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Kreditbetyg – åsikter för döva öron? – En studie om nedgraderade kreditbetygs inverkan på nordiska bolags aktiekurser Syfte: Studiens syfte är att undersöka om ett bolags nedgraderade kreditbetyg genererar negativ abnorm avkastning för dess aktie. Studien undersöker även huruvida faktorer såsom kapitalstruktur, outlook och finanskrisen har effekt på eventuell negativ abnorm avkastning. LÄS MER