Sökning: "Gustav Sundqvist"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Gustav Sundqvist.

  1. 1. Individanpassad marknadsföring : En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Wallin; Linus Sundqvist; [2024]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Integritet; Privacy Calculus; Privacy Paradox;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring blir ett allt mer kraftfullt verktyg för företag. Den fortsatta framväxten av digitala medier leder till en ökad insamling av konsumenters persondata som används för att skräddarsy individuella erbjudanden. LÄS MER

  2. 2. Born Socially Responsible? : An exploratory study of Corporate SocialResponsibilities and Triple Bottom Line in the contextof born global firms.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Gustav Mattsson; Clara Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Born globals; Born global firms; Corporate Social Responsibility CSR; Triple bottom line; TBL;

    Sammanfattning : This study is an introduction to the field of Corporate Social Responsibility (CSR) and TripleBottom Line (TBL) utilization in Swedish born global firms. The purpose of this study was toexplore how born globals utilize CSR and TBL and thus contribute to the research field withnew knowledge. LÄS MER

  3. 3. Hällby besökscenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Lars Sundqvist; [2022]
    Nyckelord :hjälmare kanal; besökscenter; utställning; historia; arboga; sluss;

    Sammanfattning : By order of King Gustav II Adolf, a canal was started in 1629 between Hjälmaren and Mälaren to facilitate the transport of goods from the West Coast to Bergslagen and Stockholm and thus also avoid the detour through the strait between Denmark and Skåne. More than 500 men were employed for the canal construction and it took them 10 years to connect a waterway between the two large lakes. LÄS MER

  4. 4. What the Tweet is going on? - A Study on how Rumor, Social Media Attention and Twitter Sentiment affects Share Volume

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Hellman; Jakob Sundqvist; [2018-06-25]
    Nyckelord :Social Media Attention; Rumor; Abnormal Trading Volume; Sentiment Analysis;

    Sammanfattning : We study rumors and Twitter attention focusing on acquisition transactions and how it affects market reaction, defined as abnormal trading volume, prior to announcement. We study 98 acquisition transactions, were 45 firms had tweets prior the acquisition announcement. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av webbapplikationen Folkbolaget : En e-handel med användbarhet i fokus

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anton Bergström; Gustav Dackner; Erik Frank; Konrad Olsson; Emil Sjövall; Anton Sundqvist; Elin Wiksten; [2017]
    Nyckelord :Webbutveckling; E-handel; Användbarhet; Navigerbarhet; Läsbarhet; Responsivitet; Folköl;

    Sammanfattning : Mikrobryggerier som brygger folköl kämpar idag med att nå ut med sina produkter till marknaden. Då e-handeln i Sverige växer kraftigt och befinner sig i en positiv trend skulle ett sätt att förbättra tillgängligheten till marknaden för mikrobryggerier vara att distribuera och marknadsföra hantverksfolköl via en webbapplikation. LÄS MER