Sökning: "Hållbar differentiering"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Hållbar differentiering.
6. En komparativ fallstudie mellan fyra kommunala fastighetsföretags miljöarbete och miljöredovisning
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Oron över de miljömässiga effekterna av företags handlingar har ökat, och således även miljöarbetet för en hållbar framtid. Företag kan arbeta med miljöfrågor på flera olika sätt och miljöarbete blir vanligare inom små och medelstora företag. LÄS MER
7. En ovanligt hållbar konstruktion? : En kritisk analys över hur ideologi reproducerats i Kånkens produktbeskrivningar
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I denna studie identifieras genom Williamsons (2002) reklamavkodningsteori hur varumärket Fjällräven reproducerar konsumentismens ideologi, genom att kommunicera sin populära ryggsäcksmodell Kånken, i tryckta reklammaterial i form av produktbeskrivningar från tre olika år (1979, 1994 och 2015). Studiens syfte är tvåfaldigt, delvis handlar det om att undersöka om reklamavkodningsteorin är relevant i att förklara hur ideologi reproduceras och också om den är applicerbar i en svensk kontext. LÄS MER
8. Är grön det nya svart? : En studie om hur miljövänliga kläder skapar konkurrensfördelar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Bakgrund och problem: Under de senaste 20 åren har en global oro växt kring konsumtionens påverkan på miljön. Faktorer som den globala uppvärmningen, hål i ozonlagret samt katastrofer som Tjernobyl var några av drivkrafterna. Historiskt börjar nu den gröna marknadsföringen att framträda på marknaden. LÄS MER
9. Differentierande Relationer på Matfronten : -Mitt Långkoks väg till middagsbordet
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur Collegium Restaurang & Konferens kan differentiera sin kylda färdigmat med fokus på kundens matval till kvällen, samt beskriva vilka möjligheter Collegium har att använda sig av relationsmarknadsföring. Metod: Primärdata insamlades genom semi-strukturerade intervjuer med anställda och ägare på Collegium samt genom en enkät till nuvarande och potentiella kunder. LÄS MER
10. VÄLGÖRENHETSATTITYDER : En nulägesstudie om människors attityder gentemot välgörenhet och donationer.
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Bilden av ideella hjälporganisationerna är positiv och relativt stabil över tiden, dock påverkas denna bild av hur mycket uppmärksamhet, positiv som negativ, organisationerna får i media. Negativ publicitet för en specifik ideell organisation leder till en negativ attityd för hela den ideella sektorn. LÄS MER