Sökning: "Hållbar differentiering"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Hållbar differentiering.

  1. 6. En komparativ fallstudie mellan fyra kommunala fastighetsföretags miljöarbete och miljöredovisning

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Louise Andersson; Emma Fridh; [2016]
    Nyckelord :CSR; sustainability; environmental activities; environmental reporting; Carroll´s CSR pyramid; stakeholder theory; legitimacy theory and differentiation.; CSR; hållbarhet; miljöarbete; miljöredovisning; Carrolls CSR pyramid; intressentteorin; legitimitetsteori och differentiering.;

    Sammanfattning : Oron över de miljömässiga effekterna av företags handlingar har ökat, och således även miljö­arbetet för en hållbar framtid. Företag kan arbeta med miljöfrågor på flera olika sätt och miljö­arbete blir vanligare inom små och medelstora företag. LÄS MER

  2. 7. En ovanligt hållbar konstruktion? : En kritisk analys över hur ideologi reproducerats i Kånkens produktbeskrivningar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Maria Sjöström; Annika Ottosson; [2015]
    Nyckelord :Williamson; reklamavkodningsteori; ideologi; konsumentism; strukturell-marxism; multimodal metod; Björkvall; produktbeskrivning; Kånken; Fjällräven;

    Sammanfattning : I denna studie identifieras genom Williamsons (2002) reklamavkodningsteori hur varumärket Fjällräven reproducerar konsumentismens ideologi, genom att kommunicera sin populära ryggsäcksmodell Kånken, i tryckta reklammaterial i form av produktbeskrivningar från tre olika år (1979, 1994 och 2015).   Studiens syfte är tvåfaldigt, delvis handlar det om att undersöka om reklamavkodningsteorin är relevant i att förklara hur ideologi reproduceras och också om den är applicerbar i en svensk kontext. LÄS MER

  3. 8. Är grön det nya svart? : En studie om hur miljövänliga kläder skapar konkurrensfördelar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Tannaz Kamjar; [2013]
    Nyckelord :hållbart mode; konkurrensfördelar; Ecological products; green marketing; environmental consciousness; organic cotton; costumer attitude; sustainable fashion; completive advantage; Ekologiska produkter; grön marknadsföring; miljömedvetenhet; organisk bomull; konsumentattityder;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Under de senaste 20 åren har en global oro växt kring konsumtionens påverkan på miljön. Faktorer som den globala uppvärmningen, hål i ozonlagret samt katastrofer som Tjernobyl var några av drivkrafterna. Historiskt börjar nu den gröna marknadsföringen att framträda på marknaden. LÄS MER

  4. 9. Differentierande Relationer på Matfronten : -Mitt Långkoks väg till middagsbordet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Camilla Andersson; Pernilla Olsson; [2012]
    Nyckelord :differentiation; home meal replacement HMR ; marketing; relationship marketing; differentiering; färdigmat; HMR; marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte:            Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur Collegium Restaurang & Konferens kan differentiera sin kylda färdigmat med fokus på kundens matval till kvällen, samt beskriva vilka möjligheter Collegium har att använda sig av relationsmarknadsföring. Metod:         Primärdata insamlades genom semi-strukturerade intervjuer med anställda och ägare på Collegium samt genom en enkät till nuvarande och potentiella kunder. LÄS MER

  5. 10. VÄLGÖRENHETSATTITYDER : En nulägesstudie om människors attityder gentemot välgörenhet och donationer. 

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Aldina Zec; Caroline Häggström; Fiorela Morales; [2011]
    Nyckelord :Välgörenhet; Donationer; Relationsmarknadsföring; Köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Bilden av ideella hjälporganisationerna är positiv och relativt stabil över tiden, dock påverkas denna bild av hur mycket uppmärksamhet, positiv som negativ, organisationerna får i media. Negativ publicitet för en specifik ideell organisation leder till en negativ attityd för hela den ideella sektorn. LÄS MER