Sökning: "Hållbarhet Ikea"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Hållbarhet Ikea.
1. Hållbar konsumtion : IKEA:s möjlighet att uppmuntra kunder till miljömässigt hållbara beteendeförändringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att uppnå hållbar konsumtion krävs förändrade konsumtionsbeteenden. Beteendeförändringar i form av långsiktigt lärande är en tids- och energikrävande process som kräver medvetenhet, reflektion och repetition av önskvärda beteenden. LÄS MER
2. Ornament : En undersökning av dekorativa element i möbelformgivning och möbler som bärare av dekor.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitetSammanfattning : Målet med det här examensarbetet är att utforska hur jag som möbelsnickare kan använda mig av dekorativa element. Dessutom vill jag söka svar på frågan om hur utvecklingen mot den minimalistiska estetik vi ser idag sett ut och vad den fått för konsekvenser. LÄS MER
3. Going the Extra Mile : Urban Delivery of Large Goods
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In light of the growing e-commerce and rising population in cities, along with the ongoing climate crisis, the efforts to improve transportation options are intensifying. Thus, the field of last-mile delivery, i.e., the last stretch of transportation to an end customer, is becoming an increasingly researched topic. LÄS MER
4. Corporate social responsibility (CSR) : Hur några av Sveriges mest hållbara företag jobbar med CSR
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Responsible entrepreneurship is something that is making an impact in society and is taking amore important place among companies, and a concept associated with this is corporate social responsibility. It is a collective name for the responsibility companies are expected to take from society, including taking into account working conditions for employees and environmental impact. LÄS MER
5. Alla måste dra sitt strå till stacken för klimatet : En retorisk analys om hur hållbarhetskommunikation i Ikea Sveriges reklamkampanjer kan förstärka deras varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Överkonsumtion är ett stort problem som växt fram som konsekvens av klimatförändringarna och samtidigt har medvetenheten kring hållbarhet ökat. Greenwashing har blivit allt vanligare samtidigt som storytelling förekommer oftare i reklamkampanjer. LÄS MER