Sökning: "Hållbarhetsinitiativ"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet Hållbarhetsinitiativ.
1. The Transition Towards Net-Zero Emissions: Implications for Banks and Their IT Strategies
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In response to the ever-intensifying urgency for environmental preservation, the imperative for sectors with substantial carbon footprints to adapt and drive the transition to a low carbon economy is apparent. Sustainability transitions, signifying systemic changes towards sustainable socio-technical systems, emerge as critical in this context, especially within the banking sector. LÄS MER
2. Hur finansiell argumentation påverkar hållbarhetsinitiativ : En kvalitativ studie om Nordea
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning framhåller nutida organisationers behov av att implementera hållbarhetsinitiativ i sin verksamhet för att vara en relevant marknadsaktör. Det grundläggande vinstsyftet i företagsvärlden leder till att finansiell argumentation utgör en väsentlig del av besluten som fattas inom bolagsstyrning. LÄS MER
3. Perceptions of Swedish Dairy Companies and Their Role in Sustainable Development
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I denna uppsats utforskar författaren hur svenska mejeriföretag uppfattas som hållbara. Både från anställda inom Sverige största mejeriföretags perspektiv och från svenska konsumenters perspektiv. LÄS MER
4. Dela, engagera, byt: gemenskap som skapar förändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I nuläget har textilkonsumtion en betydande negativ miljöpåverkan och behovet av hållbara konsumtionsmönster blir allt mer brådskande, konsekvent har modeindustrin en central roll i att främja förändring. För att hantera industrins utmaningar kring miljöpåverkan, utforskar denna studie styrkan i engagemang och community-byggande aktiviteter på Instagram. LÄS MER
5. Evaluating Brand Perception Regarding Sustainability through Digital Marketing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study evaluates the effect of sustainable business practices on brand perception. Digital marketing is a vital tool for any business, and sustainability is a significant element in brand management and marketing. LÄS MER