Sökning: "Hållbarhetskommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 112 uppsatser innehållade ordet Hållbarhetskommunikation.
16. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER
17. Influencers för hållbarhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER
18. Perceptions of Swedish Dairy Companies and Their Role in Sustainable Development
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I denna uppsats utforskar författaren hur svenska mejeriföretag uppfattas som hållbara. Både från anställda inom Sverige största mejeriföretags perspektiv och från svenska konsumenters perspektiv. LÄS MER
19. “Let me De-influence you” : En kvalitativ studie av fenomenet De-influencing på TikTok
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : I dagens samhälle bidrar influencers till den köphets och konsumtionskultur som råder på sociala medier. Som en protest mot detta uppkom fenomenet de-influencing på sociala plattformar i början av 2023. De-influencing fördömer konsumtionskulturen och sägs vara en motreaktion på traditionell influencer marketing. LÄS MER
20. Grön kommunikation, nyckeln till framgång? : Intern hållbarhetskommunikations betydelse för hållbarhetsengagemang hos mellanchefer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Employee engagement is a widely acknowledged factor for pursuing organizational change,where internal communication can serve as a key driver for achieving such an outcome. In aworld characterized by an increasing demand for sustainable solutions, sustainability engagedemployees can be a successful recipe for organizations. LÄS MER