Sökning: "Hållbarhetskommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 112 uppsatser innehållade ordet Hållbarhetskommunikation.

  1. 16. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jessica Oskarsson; Matilda Markén; [2023]
    Nyckelord :Sustainability Communication; Instagram; Sustainability Brand Index; ARI-model; CASC-scale; LC4MP; Emotions; Cognitive Overload; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers; Hållbarhetskommunikation; Hållbarhetskommunikation på sociala medier; Instagram; ommunication; Instagram; ARI-modellen; CASC-skalan; LC4MP; Känslor; Kognitiv belastning; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER

  2. 17. Influencers för hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Rydbacken; Johanna Fransson; [2023]
    Nyckelord :Estetiskt arbete; Mikro-influencer; Hållbarhetsbudskap; Influencer strategier; Instagram Aesthetic work; Micro-influencers; Sustainability message; Influencer strategies; Instagram; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER

  3. 18. Perceptions of Swedish Dairy Companies and Their Role in Sustainable Development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kimberly Akiko Nakayama; [2023]
    Nyckelord :sustainable development; Swedish dairy industry; sustainability communication; hållbar utveckling; svensk mejeriindustri; hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : I denna uppsats utforskar författaren hur svenska mejeriföretag uppfattas som hållbara. Både från anställda inom Sverige största mejeriföretags perspektiv och från svenska konsumenters perspektiv. LÄS MER

  4. 19. “Let me De-influence you” : En kvalitativ studie av fenomenet De-influencing på TikTok

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Linnéa Björnbom; Josefin Appelberg; [2023]
    Nyckelord :De-influencing; Influencer Marketing; Corporate Social Responsibility; hållbarhetskommunikation; förtroende 1;

    Sammanfattning : I dagens samhälle bidrar influencers till den köphets och konsumtionskultur som råder på sociala medier. Som en protest mot detta uppkom fenomenet de-influencing på sociala plattformar i början av 2023. De-influencing fördömer konsumtionskulturen och sägs vara en motreaktion på traditionell influencer marketing. LÄS MER

  5. 20. Grön kommunikation, nyckeln till framgång? : Intern hållbarhetskommunikations betydelse för hållbarhetsengagemang hos mellanchefer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karl Oskar Persson; Selma Johanson; [2023]
    Nyckelord :arbetstagarengagemang; intern kommunikation; hållbarhetsengagemang; intern hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Employee engagement is a widely acknowledged factor for pursuing organizational change,where internal communication can serve as a key driver for achieving such an outcome. In aworld characterized by an increasing demand for sustainable solutions, sustainability engagedemployees can be a successful recipe for organizations. LÄS MER