Sökning: "Hög- och lågengagemangsprodukter"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Hög- och lågengagemangsprodukter.

  1. 1. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  2. 2. Kommer din upplevda risk att minskas? : En kvantitativ studie om studenters upplevda risk vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elin Lindesten; Samuel Shirpey; [2016]
    Nyckelord :Perceived risk; High and Low engagement products; Retailer Charateristics; Word of Mouth; E-commerce; Risk Factors; Consumer Choice; Upplevd risk; Hög- och lågengagemangsprodukter; Återförsäljaregenskaper; Word of Mouth; E-handel; Riskfaktorer; Studenters valmöjligheter.;

    Sammanfattning : E-commerce is today a very attractive market with growth prospects and opportunities for new companies to establish themselves and start operations. Since the establishment of Internet and the evolution of how Internet is used today, there has been an increasing possibility for consumer’s to buy products online. LÄS MER

  3. 3. Hur viktigt är ursprung?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Westrin; Mattias Lagerstedt; Philip Hallehn; [2013]
    Nyckelord :ursprungsland; varumärkesstyrka; varumärkeskapital; engagemangsnivå; Sverige; Finland; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Identifiera när det är viktigt att kommunicera sitt ursprungsland och om det finns något samband mellan högengagerande och lågengagerande produkter i olika kontexter Metod: Uppsatsen bygger på en kvantitativ forskningsmetod där enkätundersökningar tillsammans med tidigare studier lägger grunden för att förstå i vilka situationer det är viktigt att kommunicera ett varumärkes ursprung. Teoretiskt perspektiv: Denna uppsats tar avstamp i den grundläggande teorin kring möjligheten att bygga ett starkt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Skandia-grisen & ICA-Stig

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Sandberg; Lena Christensson; Isabell Blomkrantz; Madeleine Swardh; [2008]
    Nyckelord :humoristisk reklam; attityd; hög- och lågengagemang; ICA; Skandia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera hur företag kan använda humor i reklam för att återfå konsumenternas positiva attityd. Vilken betydelse en produkts engageringsgrad har för att återfå konsumenters positiva attityd i relation till humoristisk reklam. Detta behandlas utifrån fallföretagen Skandia och ICA. LÄS MER

  5. 5. Personlig försäljning och butikskommunikation : vilka skillnader finns i arbetet med butikskommunikationen och

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Simon Kappelin; Pernilla Johansson; Maria-Luisa Anderberg; [2008]
    Nyckelord :Personlig försäljning; Butikskommunikation;

    Sammanfattning : Butikskommunikation och personlig försäljning är idag två faktorer som är viktiga för att en butik ska fungera på ett bra sätt, framförallt då det gäller att förmedla sortimentet och nå ut till kunderna. Som läsare av denna uppsats kommer ni att få läsa om hur butikskommunikationen och den personliga försäljningen skiljer sig i butiker som säljer hög- respektive lågengagemangsprodukter. LÄS MER