Sökning: "Högpresterande elev"

Visar resultat 6 - 10 av 41 uppsatser innehållade orden Högpresterande elev.

  1. 6. Högpresterande elev : En kvalitativ studie om lärares upplevelser gällande arbetet med högpresterande elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Cecilia Taube; Anna-Karin Åhlén; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Gamification i skolan : en motivationshöjande metod?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Filip Carlén; Roger Sellén; [2021]
    Nyckelord :gamification; spelifiering; matematik; motivation; didaktik; grundskola;

    Sammanfattning : Kunskapsöversikten presenterar vad aktuell forskning kommit fram till gällande gamificationsom metod och verktyg i skolan, med fokus på matematik. Syftet med översikten är att synliggöra vad som kännetecknar gamification inom grundskolenivå i forskningen, samt huruvida metoderna som använts i undervisningen är motivationshöjande. LÄS MER

  3. 8. Hur individanpassas undervisningen för de starka eleverna i matematik? En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :jenifer Fallström; Sara Berggren; [2021]
    Nyckelord :Particularity Gifted Student; High-Performance Student; Differentiated Teaching; Acceleration; Enriching; Coaching and Sociocultural Perspective.; ärskilt begåvad elev; Högpresterande elev; Differentierad undervisning; Acceleration; Berikning; Coachning och Sociokulturella perspektivet;

    Sammanfattning : Enligt Skollagen (SFS 2010:800) har alla elever rätt till en likvärdig och meningsfull utbildning. Det innebär att varje elev, oavsett fallenhet eller svårighet i undervisning har rätt till vägledning och stimulans för att nå längre i sin kunskapsutveckling. LÄS MER

  4. 9. Grupparbete i matematik : En systematisk litteraturstudie om grupparbete och dess betydelse i förskoleklass och årskurs 1-3

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Julia Karlsson; Hanna Wieslander; Elin Lundgren; [2021]
    Nyckelord :Matematik; grupp; individ; grupparbete; gruppsammansättning; homogen grupp; heterogen grupp; högpresterande elev; lågpresterande elev;

    Sammanfattning : I skolvärlden råder det delade meningar kring huruvida grupparbeten är fördelaktigt eller inte för elevers utveckling och lärande inom ämnet matematik. Dessutom finns det heller inga tydliga ramar för hur grupper bör konstrueras eller sättas samman. LÄS MER

  5. 10. Identifiering av elever med särbegåvning som underpresterar i NO

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Emma Åström Boss; [2021]
    Nyckelord :gifted education; Biologi; definition; fysik; förvånar; gifted education; högpresterande; identifiering; kemi; lågpresterande; mellanstadiet; naturorientering; NO; särbegåvning; särskild begåvning; ta- lang; potential; uppmärksamma; underpresterande;

    Sammanfattning : Vissa elever anses ha en så hög inlärningsförmåga att de behöver anpassning i skolan. Av någon anledning verkar det vara svårt för lärare att identifiera dessa elever. Om eleverna dessutom underpresterar, vilket gör att det utåt sett kan uppfattas som att de fått utma- ningar på rätt nivå, blir det ännu svårare. LÄS MER