Sökning: "Högpresterande"
Visar resultat 1 - 5 av 475 uppsatser innehållade ordet Högpresterande.
1. Stressnivåer hos svenska universitetsstudenter : En undersökning av dess samspel mellan kön, programval och prestationsångest
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om kön, studieprogram och upplevd prestationsångest, predicerar studenters stressnivåer. Tidigare forskning har indikerat att studenter inom högpresterande program, som psykolog- och läkarprogrammet, uppnår högre nivåer av stress, jämfört med den övriga populationen. LÄS MER
2. Ambitious minds, unique challenges : En djupdykning i lärarnas värld – En kvalitativ studie om att navigera utmaningar och motivation hos högpresterande elever i engelska på gymnasieskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Uppmaningen här understryker vikten av att rättvist beakta de individuella behoven och förutsättningarna för elever i svenska skolor, i enlighet med (Lgr 11). Det innebär att högpresterande elever har rätt till en utbildning som är skräddarsydd efter deras kapacitet. LÄS MER
3. Högpresterande elever och problematiken med idrott och hälsa : Motivation och stimulans av högpresterande elever inom idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : .... LÄS MER
4. “Man är ju sig själv men ska samtidigt ha företagets värderingar inom sig och runt sig när man jobbar” : En kvalitativ studie om värderingsstyrning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att utforska och förstå anställdas upplevelser av ett värderingsstyrt konsultbolag. Fokus ligger på värderingsstyrningens interaktion med organisationskultur och identitet. LÄS MER
5. Hur matematiklärare främjar högpresterande elevers kunskapsutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Matematikundervisningen för högpresterande elever är sällan tillräckligt utmanade och stimulerande, vilket leder till att dessa elever inte ges möjlighet att nå längre i sin kunskapsutveckling. Både Skollagen och skolans styrdokument beskriver att undervisningen ska ge alla elever, inklusive de som lätt når de högre betygskriterierna, förutsättning att utveckla sina kunskaper, något som alltså inte alltid uppfylls. LÄS MER