Sökning: "Högskolan i Halmstad kvalitativa intervjuer marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Högskolan i Halmstad kvalitativa intervjuer marknadsföring.

  1. 1. Varumärkesbyggande i sociala medier : En kvalitativ studie; hur små och medelstora företag använder sociala medier för att öka konsumenters engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Louise Johansson; Vilma Ljungborg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Varumärkesbyggande i sociala medier Författare: Louise Johansson och Vilma Ljungborg Handledare: Anna Sörensson Examinator: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats Termin: VT 2023 Sociala medier är en effektiv kanal med stor räckvidd för att nå ut till potentiella kunder, skapapersonlig kontakt och konsumentengagemang. Interaktioner med kunder ger starkare relationermellan företagen och kunderna. LÄS MER

  2. 2. Den digitala kraften av hållbar marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag inom skönhetsbranschen använder digitala kanaler för att positionera sig inom hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lisa Söderberg; Olsson Vilma; [2021]
    Nyckelord :Hållbarhet; Varumärkespositionering; Digitala kanaler;

    Sammanfattning : Miljöproblematiken har länge varit ett omdiskuterat ämne. Hållbarhet är ett ämne somgrundar sig i de problemen som finns i världen vilket innebär att högre krav ställs påföretagen baserat på kunders krav och efterfrågan. LÄS MER

  3. 3. Influencers anpassning under Covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Linnéa Sundsvik; Sozan Kader; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Influencers anpassning under Covid-19 pandemin  Undertitel: En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier  Författare: Sozan Kader & Linnea Sundsvik  Handledare: Anna Sörensson  Examinator: Navid Ghannad  Nivå: Kandidatuppsats inom internationell marknadsföring (15 HP), VT-2021  Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse över influencers kommunikationsstrategier har  påverkats under Covid-19 pandemin. samt att möjligtvis vägleda influencers vid eventuella  framtida samhällskriser. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring som räddar liv : En studie om emotionell marknadsföring inom välgörenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Susanna Ekvall Stranne; Lina Wennberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns det många välgörenhetsorganisationer som efterfrågar donationer till olika ändamål. Vanligtvis erhåller konsumenten ingen fysisk produkt vid donationer och därför är det väsentligt att välgörenhetsorganisationers marknadsföring påverkar konsumenterna emotionellt för att få dem att donera pengar. LÄS MER

  5. 5. Påverkan av GDPR på företag: : en studie om betydelsen av GDPR för insamling av personliga uppgifter till target marketing och data mining.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Denise Loponen Mejia; Viktoria Mirkovic; [2020]
    Nyckelord :GDPR; target marketing; data mining;

    Sammanfattning : Title: The affects of GDPR on companies: a study about the impact of GDPR on the collection of personal data for target marketing and data mining.  Keywords: GDPR, target marketing, data mining Subject: Bachelor's thesis, International Marketing, 15hp. LÄS MER