Sökning: "Högskolan i Jönköping IHH"

Visar resultat 1 - 5 av 758 uppsatser innehållade orden Högskolan i Jönköping IHH.

  1. 1. Hur en global organisation behåller sitt arbetsgivarvarumärke : En kvalitativ studie om geografiska anpassningar inom en global organisation i den föränderliga omvärlden 

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Johannes Berholt; Johanna Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Employer Branding; Global Perspective; Volatility; HR; Human Resources; Coordination; Arbetsgivarvarumärke; Globalt perspektiv; Föränderlighet; HR; Human Resources; Koordinering;

    Sammanfattning : Bakgrund: En organisatorisk utmaning för globala organisationer är arbetet med deras arbetsgivarvarumärke när de är globalt utbredda och behöver anpassa sig till olika geografiskt spridda marknader. Utmaningen faller inom området företagsekonomi och det är vanligtvis organisationens HR som axlar ansvaret med utmaningen. LÄS MER

  2. 2. Engagemang och tillit gentemot organisation : En kvalitativ fallstudie bland tjänstemän inom SNA Europe, deras upplevelser kring engagemang och påverkande faktorer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elias Johansson; Herman Henriksson; [2020]
    Nyckelord :engagement; organizational trust; understanding; confidence; SNA Europe; global manufacturing organization; engagemang; tillit gentemot organisation; förtroende; förståelse; SNA Europe; globalt tillverkande organisation;

    Sammanfattning : Att upprätthålla ett högt engagemang bland anställda inom organisationen bör i dagens samhälle ses som en viktig förutsättning för att bibehålla effektivitet och vara konkurrenskraftiga. Tidigare forskning och egna observationer har indikerat tillit gentemot den organisation man som anställd arbetar för som en potentiell påverkande faktor till upplevt engagemang. LÄS MER

  3. 3. The influence of real estate price fluctuations on real estate stocks : An analysis of Swedish asset classes

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Nationalekonomi

    Författare :Jesper Jonasson; Tobias Rosén; [2019]
    Nyckelord :Real estate; Real estate stocks; Stock market; Supply and Demand; Interest rate; Capital Asset Pricing Model;

    Sammanfattning : With background to recent price growth in Swedish real estate and consequently real estate stocks, our aim is to examine the relationship between real estate price development and real estate stock price development. To test our hypothesis, that real estate price development have had an impact on the return of real estate stocks, we built a capital asset pricing model. LÄS MER

  4. 4. Green Engagement and Its Management

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Malva Sundström; Viktoria Urfels; [2019]
    Nyckelord :Employee Engagement; Environmental Sustainability; University Organisation; Management Practices;

    Sammanfattning : Employee engagement has been used in previous literature as a management concept increasing the success of an organisation. Environmental sustainability has become a critical issue for all levels in the society and poses an urgent pressure to act. LÄS MER

  5. 5. An adapted Information System Success Model for Software-as-a-Service Solutions : Management Support, User Involvement, and Trust as Antecedents to Information Systems Success

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Informatik

    Författare :Ugurcan Ocar; Naveen Samant Aggarwal; [2019]
    Nyckelord :Information Systems Success; Information System Success Model; Antecedents; Management Support; User Involvement; Trust; Software- as-a-Service; Industry 4.0;

    Sammanfattning : Background: The companies of Industry 4.0 need to invest in digitalising their organizations as software is growing into a decisive manufacturing determinant. Especially in the SaaS business and the transformation to Industry 4.0, there are many small companies that are driving the transformation while competing for market share. LÄS MER