Sökning: "Högtalaren"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet Högtalaren.
1. Realism genom högtalare : En kvalitativ studie om högtalarkonfigurationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Ändamålet med denna uppsats är att undersöka hur vi kan demonstrera en mer realistisk ljudbild genom högtalaren som återskapar ljudkällan. För att få en klarare bild av hur ett realistiskt återskapande av en ljudkälla skulle kunna fungera, genomfördes ett anonymt lyssningstest med sex stycken deltagare där de via en enkät fick delge sina tankar kring vad de upplevde som den mest realistiska återgivningen av en ljudkälla. LÄS MER
2. Approach for frequency response-calibration for microphone arrays
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Matched frequency responses are a fundamental starting point for a variety ofimplementations for microphone arrays. In this report, two methods for frequencyresponse-calibration of a pre-assembled microphone array are presented andevaluated. LÄS MER
3. Utveckling av solcellsladdad högtalare
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Denna rapport behandlar produktutvecklingsarbetet av en portabel trådlös högtalare med solcellstekniken Powerfoyle. Projektet är ett kandidatexamensarbete inom Teknisk Design på KTH med samarbetspartnerna Urbanista och Exeger. LÄS MER
4. Fältmätning av ljudisolering i husfasader vid lågfrekvent buller
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Detta arbete behandlar en fältstudie av ljudisolering i husfasader vid lågfrekvent buller. Mätningarna gjordes i Rödabergsskolan och omfattade mätningar av ljudnivån inomhus från en ljudkälla utomhus. LÄS MER
5. Penetration testing of a smart speaker
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Smart speakers are becoming increasingly ubiquitous. Previous research has studied the security of these devices; however, only some studies have employed a penetration testing methodology. Moreover, most studies have only investigated models by well-known brands such as the Amazon or Google. LÄS MER