Sökning: "Höjdkarta"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Höjdkarta.
1. Procedural Generation of Volumetric Data for Terrain
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : A procedural method is proposed to generate volumetric data for terrain using a surface height map and information about materials as input. In contrast to previous explored methods this approach takes advantage of the extensive research on surface terrain generation by adapting the material layers to the topology of the input terrain. LÄS MER
2. Route planning using multiple attributes : Finding routes other than the shortest for bicycles
Kandidat-uppsats, KTH/GeoinformatikSammanfattning : Congestion and pollution are two ever increasing problems in our would of urbanization. Bicycling is one of the most sustainable means of transport and it is a great way of reducing congestion in cities. LÄS MER
3. Processuell Kartgenerering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Processuell Generering Detta projekts syfte var att skapa en algoritm som genom processuell generering skapar höjdkartor för ett spel. Dessa kartor skulle kunna uppfylla en rad kvalitetskrav som sattes upp. För detta genomfördes en förstudie i hur processuell generering fungerar och hur det kan appliceras. LÄS MER
4. Sitkagranens potentiella merproduktion jämfört med vanlig gran i Hallands län
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : Sitka spruce (Picea sitchensis) is not considered to be a native species to Swedish forests. It´s origin is the pacific coast of Northern America, an area that is dominated by a coastal climate which makes it likely to believe that it would be well suited for growing in the south-west of Sweden. LÄS MER
5. Utveckling av terräng ochpartikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Denna rapport ar resultatet av ett examensarbete som har utforts vid institutionen for informationsoch kommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Hogskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapporten presenterar ett arbete dar examensarbetarna har utvecklat en terrang med hojdskillnader och ljussattning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter (GPU implementering) som visar olika monster samt en kamera for att kunna observera spelvarlden fran alla mojliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER