Sökning: "H M Conscious"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden H M Conscious.
1. Kommunikation – H&M : en kvalitativ fallstudie av H&M Conscious med kompletterande intervjuer
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Detta arbete är en kvalitativ studie som undersöker hållbarhet och miljöaspekter inom klädindustrin. Specifikt analyseras konceptet ”Fast Fashion” och dess plats i klädindustrin, samt ”Green Marketing” och hur det kan användas av företag. Vidare studeras H&M och deras kollektion H&M Conscious som specifikt exempel. LÄS MER
2. How sustainable fast fashion and body inclusivity are shaped by class affiliation : A multimodal critical discourse analysis of class and health discourses in H&M’s communication
Magister-uppsats,Sammanfattning : This thesis investigates how body positivity and sustainability are discursively constructed by fast fashion brands. The brand chosen as a case study is H&M, as it describes itself as being both environmentally and socially involved. LÄS MER
3. Reframing Consumption : A transdisciplinary approach for the promotion of mindful consumption in home fashion textiles
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Textile waste is a growing problem in the world and although it is being noticed in the fast fashion category the industry providing home fashion textiles is being largely ignored. However, with companies such as H&M and Zara entering the market there is a cause for concern due to their current business models. LÄS MER
4. Brand identity, the integration of sustainability and sustainability communication: The case of H&M
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The fashion industry is the second dirtiest industry that pollutes the planet. H&M is one of many fashion brands that strive to improve the environment by introducing sustainable products and initiatives. This research aims to study how H&M communicate sustainability in the fashion industry context during the selected period. LÄS MER
5. Hållbarhetsredovisning som manipulation? : En studie om legitimitet inom klädbranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Organisationer verkar i en värld med ständig övervakning och kontroll från omgivningens högt ställda normer och förväntningar. Företagens arbete med hållbar utveckling är inte längre en frivillighet om de ska överleva i den konkurrensinriktade och lätt utbytbara affärsmiljön. LÄS MER