Sökning: "H M hållbarhetsrapport"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden H M hållbarhetsrapport.
1. Hållbarhetsrapportering av ett varumärkesskadat företag : En fallstudie om hur H&M anpassar sin signalering efter samhällets kritik för att återuppbygga sin legitimitet.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30. Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp. Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sofia Gynt och Tuva Kiiveri. LÄS MER
2. Vinstdrivande och ideella organisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Målet med denna forskning är att undersöka utveckling av vinstdrivande och icke-vinstdrivande hållbarhetsrapporter för organisationer för att förstå bättre hur hållbarhetsrapportering har utvecklats i takt med att reglerna har förändrats från att vara frivillig till obligatoriska. Dessutom studien undersöker hur ett företag möter intressenternas informationsbehov i sina hållbarhetsrapporter. LÄS MER
3. Rapportering som verktyg för hållbarhetsarbete inom klädindustrin : En fallstudie på H&M Group:s hållbarhetsrapporter under åren 2002–2020
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema MiljöförändringSammanfattning : Because of the growing pressure and expectations on companies' social and ecological responsibility from society, sustainability has become anincreasingly important aspect to integrate within companies. This study has analyzed how sustainability reporting can function as a tool for companiesto communicate their sustainability work. LÄS MER
4. Hur kommuniceras hållbarhetsarbete strategiskt? : En komparativ studie mellan H&M och SSAB utifrån en nyinstitutionell ansats
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskning som applicerar nyinstitutionell teori för att förstå företags strategiska kommunikation, är begränsad och så är även studier av strategisk hållbarhetskommunikation på företag som är verksamma inom olika industrier. Med den bakgrunden ämnar denna studie att, utifrån en nyinstitutionell ansats, jämföra två företags strategiska kommunikation av hållbarhetsfrågor och analysera hur den påverkas av omvärldens krav, förväntningar och påtryckningar. LÄS MER
5. H&M:s ansvar inom textilindustrin ur ett socialt perspektiv - En riktad kvalitativ innehållsanalys av H&M:s hållbarhetsrapporter publicerade år 2009 respektive år 2019 utifrån CSR-teorin
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka det multinationella företaget H&M:s två hållbarhetsrapporter publicerade år 2009 och år 2019. Detta för att se om någon förändring i deras arbete har skett för att uppnå godkända arbetsvillkor för sina textilarbetare. LÄS MER