Sökning: "H M produktion"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden H M produktion.

  1. 1. Så talar H&M och Ikea om cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Louise Strömberg; Jennie Idermark; [2020]
    Nyckelord :Circular economy; H M; Ikea; Cirkulär ekonomi; H M; Ikea;

    Sammanfattning : Svenska företag har börjat prata om cirkulär ekonomi (CE)som en viktig del inom företagsverksamheter där CE har kommit att ersätta tidigare “praxis” för hållbar utveckling. Flera stora svenska företag däribland H&M och Ikea uttrycker att de vill vara en del i att leda samhällets omställning mot cirkulär ekonomi. LÄS MER

  2. 2. Uppvärmning av Almunge brandstation med pyrolys

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Felix Eriksson; Erik Gustafsson; Karl Malmberg; Simon Martelius; Simon Johansson; Patrick Johansson; Michael Stanowski; [2019]
    Nyckelord :biokol; trädgårdsavfall; brandstation; värmeförsörjning; jordförbättringsmedel; pyrolysreaktor;

    Sammanfattning : This project has been carried out on the behalf of Ihus in collaboration with Stuns Energi. The goal was to find and model a solution based on the process of pyrolysis that can deliver enough heat to Almunge fire station while storing maximum amount of CO2 in the form of biochar. LÄS MER

  3. 3. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  4. 4. ”Make Feminism Radical Again” : En ideologikritisk undersökning av H&M:s användning av feministiska budskap, och dess konsekvenser för feminismens politiska agenda. 

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Genusvetenskap

    Författare :Emilia Hornsved; [2017]
    Nyckelord :Femvertising; Neoliberalism; Appropriation; Feminism; H M; Sales strategy; Branding; Marketplace-feminism; Neoliberal feminism; Postcolonialism; Production.; Femvertising; Nyliberalism; Appropriering; Feminism; H M; Säljstrategi; Marknadsföring; Marknads-feminism; Nyliberal feminism; Postkolonialism; Produktion.;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to find out in what ways the global clothing company H&M uses political and ideological statements, such as feminism, as a sales strategy. I have noticed an expanding trend in fashion; the use of feminism as branding, and how companies such as H&M have started profiling themselves with feminism. LÄS MER

  5. 5. "Make Feminism Radical Again" : En ideologikritisk undersökning av H&M:s användning av feministiska budskap, och dess konsekvenser för feminismens politiska agenda

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Genusvetenskap

    Författare :Emilia Hornsved; [2017]
    Nyckelord :Femvertising; Neoliberalism; Appropriation; Feminism; H M; Sales strategy; Branding; Marketplace-feminism; Neoliberal feminism; Postcolonialism; Production; Femvertising; Nyliberalism; Appropriering; Feminism; H M; Säljstrategi; Marknadsföring; Marknads-feminism; Nyliberal feminism; Postkolonialism; Produktion;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to find out in what ways the global clothing company H&M uses political and ideological statements, such as feminism, as a sales strategy. I have noticed an expanding trend in fashion; the use of feminism as branding, and how companies such as H&M have started profiling themselves with feminism. LÄS MER