Sökning: "H M värderingar"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden H M värderingar.
1. Kan jag hjälpa dig med något? - En fallstudie om H&M-anställdas upplevda förutsättningar för motivation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Detaljhandelslandskapet har under de senaste åren förändras på grund av digitaliseringens utveckling och då fysiska butiker står inför stora utmaningar kan motiverad personal ses som en allt viktigare resurs. H&M är en viktig aktör för den svenska detaljhandelsbranschen och denna studie syftar därför till att undersöka hur butiksanställda på H&Ms butiker upplever sina förutsättningar för att skapa motivation. LÄS MER
2. Företagsvärderingars betydelse och övertygelse : En visuell retorisk analys av H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien analyserar H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar. Företagen verkar inom textilindustrin respektive transport- och fordonsindustrin och har genom åren fått kritik för sin negativa påverkan på hållbarhet. LÄS MER
3. Improving the information architecture at Boliden Group
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Architects design physical structures to allow visitors to perform certain actions. The same idea can be applied to the digital landscape [18]. LÄS MER
4. Förtroendeingivande CSR-kommunikation : Konsumenternas syn på klädföretags CSR-engagemang som förmedlas via hemsidor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) är företagens ansvar för den sociala-, miljömässigaochekonomiska påverkan de har på samhället. Begreppet inkluderar även företagens förmågaatt självmant engagera sig mer än vad lagen kräver. LÄS MER
5. ”Hennes & Mauritz presenterar (…)” : en semiotisk analys av reklam med kändisar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats har syftet att undersöka hur vi kan förstå meningsskapande i fenomenet fast fashion genom H&M:s reklamfilmer med kända personer. Uppsatsen vill synliggöra hur reklam övertalar och bidrar till att upprätthålla konsumtionens värden, normer och värderingar i samhället och kulturen i stort. LÄS MER