Sökning: "HENRIC CARLSSON"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden HENRIC CARLSSON.
1. Effektivisering av timmerplan på Kinnaredsågen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : Sågverken i Sverige letar kontinuerligt efter lösningar för att kunna effektivisera produktionen. I denna studie analyseras specifikt Derome Kinnareds sågens timmerplan. LÄS MER
2. Vetenskap och humanism i läromedel : En läromedelsanalys i religionskunskap
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Sammanfattning Relationen mellan religion och vetenskap är uttryckt i Skolverkets förmågor för ämnet religionskunskap på gymnasiet. Men hur presenteras det och humanism i läromedel för gymnasiet? Jag har i min undersökning av vetenskap och humanism som livsåskådning genomfört en läromedelsgranskning. LÄS MER
3. Using A Recommender To Influence Consumer Usage
Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : In this dissertation, the issues of the increased awareness of energy use are considered. Energy technologies are continuously improved by energy retailers and academic researchers. The Smart Grid are soon customary as part of the energy domain. But in order to improve energy efficiency the change must come from the consumers. LÄS MER
4. Upplevelse genom navigation : Hur användarens förväntningar påverkar upplevelsen
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Navigation är ett centralt begrepp i spelanvändning, trots att det ofta ses som ett nödvändigt ont. Det här arbetet intresserar sig för upplevelsen av navigation i två typer av programvara – spel och nyttoprogram. LÄS MER
5. Blåtand och Service Management – en fallstudie om lojalitet genom service från produkttillverkare till återförsäljare
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Upprinnelsen till denna fallstudie är berättelsen om en konsument som efter lång tids övervägande bestämt sig för att inhandla en mobiltelefon av ett specifikt varumärke. Efter att ha besökt butiken, där han övertalats av en säljare, finner han sig vara nybliven ägare av en helt annan mobiltelefon och ett annat varumärke än vad han ursprungligen önskade. LÄS MER