Sökning: "HENRIC NILSSON"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden HENRIC NILSSON.

  1. 1. Diabetes typ 2, hjärt- kärlsjukdomar och kost i en läromedelskontext : En litteraturstudie om livsstilssjukdomar och kostråd i fyra läromedel för gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Joakim Arkå Nilsson; Henric Hallberg; [2019]
    Nyckelord :Diabetes; hjärt- kärlsjukdom; livsstil; läromedel;

    Sammanfattning : Inledning. Dålig kosthållning kan medföra negativa konsekvenser för individens hälsa senare i livet. En individ som har kunskaper om kost är också bättre utrustad att fatta goda beslut. LÄS MER

  2. 2. Organisatoriska faktorer för matematikutveckling : - En enkätstudie om skolledares syn på viktiga faktorer för kunskapsutveckling i matematik för elever med diagnos inom autismspektrumtillstånd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Henric Oxelqvist; Åsa Nilsson; [2016]
    Nyckelord :AST; autismspektra; kompetens; lärmiljö; matematik; matematikutveckling; organisation; skolledare.;

    Sammanfattning : Tidigare studier har visat på att kunskapen kring autismspektrumtillstånd brister ute på skolorna. Den som är ansvarig för att alla elever ges de rätta förutsättningarna för sin kunskapsutveckling är rektor. I och med funktionsnedsättningen finns vissa svårigheter med olika förmågor. LÄS MER

  3. 3. Jag blir inte i Yngsjö : En hermeneutisk analys av rättegångarna i Yngsjömordet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Ämnesforskning

    Författare :Henric Pennlöv; [2016]
    Nyckelord :Rättsprocess; Genus; Rättsvetenskap; Förmildrande dom; Yngsjö;

    Sammanfattning : Natten mellan den 27:e och 28:e april 1889 mördas HannaJohansdotter på den skånska landsbygden i Yngsjö. Hon tas avdaga av sin man, Per Nilsson, och sin svärmor, Anna Månsdotter. LÄS MER

  4. 4. The loyalty effect

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomihögskolan; Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Bill; Alexander Jöndell; [2015]
    Nyckelord :Customer loyalty; Net Promoter Score; NPS; American Customer Satisfaction Index; ACSI; Business and Economics;

    Sammanfattning : Authors: Oskar Bill, Alexander Jöndell Supervisors: Carl-Henric Nilsson Associate Professor Lund University ¬ School of Economics and Management Department of Business Administration Charlotta Johansson Associate Professor Lund University ¬ Faculty of Engineering Department of Automatic Control Purpose: The purpose is to predict customer loyalty by utilising big data. This will be done by combining two models: The American Customer Satisfaction Index (ACSI) and the Net Promoter Score (NPS) using the benefits of each model, the cause and effect relationship in ACSI and the simple survey methodology in NPS. LÄS MER

  5. 5. Evaluating the Effect of Mobile Display Advertising - Guidelines on how to Advertise in the Mobile Channel

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomihögskolan; Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Olivensjö; Gustav Sundberg; [2015]
    Nyckelord :Campaign Effect; Click-Through Rate CTR ; Engagement; Frequency; Mobile Advertising; Mobile Campaigns; Rich Media; Static Banner; Video; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Abstract Title Evaluating the Effect of Mobile Display Advertising - Guidelines on How to Advertise in the Mobile Channel Authors Anton Olivensjö Gustav Sundberg Supervisors Charlotta Johnsson, Associate Professor, Department of Automatic Control, Faculty of Engineering, Lund University Carl-Henric Nilsson, Associate Professor, Department of Business Administration, School of Economics and Management, Lund University Staffan Engström, Head of Mobile, Schibsted Sverige AB, Sales and Inventory, Stockholm Issue of Study The mobile is a fairly new advertising channel, in which the time spent by consumers has rapidly increased. Advertising spendings are however not aligned, as companies do not fully understand the channel. LÄS MER