Sökning: "HENRIK CARLSTRÖM"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden HENRIK CARLSTRÖM.

  1. 1. Digitalisering inom bankbranschen –Hur påverkas Handelsbankens styrsystem av en ökad digitalisering avseende upplevd handlingsfrihet?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl-Henrik Ehrenborg; Rasmus Carlström; [2019-08-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problembeskrivning: Många branscher har kommit långt i utvecklingen mot att bli mer digitala aktörer. Den digitala utvecklingen medför i många fall att företag väljer att standardisera och i vissa fall automatisera sina processer. LÄS MER

  2. 2. Kan fusion under finanskris leda till framgång och tillväxt för småföretagaren?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Carlström; Anna Svensson; Anna Hansson; [2009]
    Nyckelord :Fusion; tillväxt; strategi; konkurrensfördelar; osäkerhet; finanskris; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av den finansiella krisen ämnar vi analysera Gammas förutsättningar för att skapa en konkurrenskraftig strategi som kan leda till organisk tillväxt. Därigenom vill vi identifiera vilka faktorer som är av stor betydelse för att ett mindre konsultbolag ska kunna skapa tillväxt under hög makroekonomisk osäkerhet. LÄS MER

  3. 3. Populärmusikens roll i reklamfilm- En studie om populärmusikens möjligheter att attrahera konsumenten via reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Bengtsson; Henrik Carlström; Daniel Wierup; [2008]
    Nyckelord :reklam; populärmusik; livsstil; förebild; uppmärksamhet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill undersöka hur betydelsefull populärmusik är för att attrahera konsumenten i reklamfilm. Syftet med vår undersökning är därmed att undersöka hur livsstil påverkar konsumentens preferenser, att förstå vad konsumenten uppmärksammar i reklamfilmer, hur förebilder påverkar konsumenten samt hur reklamfilm och populärmusik tillsammans förmedlar ett budskap. LÄS MER