Sökning: "HR CASE STUDY"

Visar resultat 11 - 15 av 177 uppsatser innehållade orden HR CASE STUDY.

  1. 11. "Vi måste förstå det här utifrån ett HR-perspektiv, annars är vi rökta" : En kvalitativ studie om möjligheter och utmaningar med ChatGPT i HR-funktionen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Elin Friman; Ellen Plym; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Technology; E-HRM; Chatbot; The future of HR; Technology acceptance; ChatGPT; Teknologi; E-HRM; Chatbot; HR-funktionens framtid; Teknologisk acceptans;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to identify HR employees´ attitude towards usingChatGPT as a support tool in work.Method: This study is addresses on the phenomenon ChatGPT in the HR function. The studyis based on an empirical phenomenon which determined an inductive research approach witha qualitative research strategy. LÄS MER

  2. 12. Organisationers fina men otydliga språk : Användandet av buzzwords i en HR-kontext

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Lina Lager; Clara Olofsson; [2023]
    Nyckelord :Buzzwords; Rhetoric; Leadership; Strategic HR; Communication; Buzzwords; Retorik; Ledarskap; Strategisk HR; Kommunikation;

    Sammanfattning : Det är inte svårt att hitta ord och fraser med oklar eller otydlig innebörd i organisationers strategiska processer. Dessa kan påverka hur ledarskapet uppfattas, hur beslut tas och hur processer implementeras. HR har möjlighet att påverka relationen mellan medarbetare och chefer men HR’s språk är idag outforskat. LÄS MER

  3. 13. Unlocking the Potential of Business Intelligence in HR: Assessment of how maturity is to be developed : A case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Berken Celik; O'bryan Gaete; [2023]
    Nyckelord :Business intelligence; human resources; BI maturity; predictive analysis; data-drive decision-making; BI factors; Business Intelligence; HR; BI-mognad; prediktiv analys; datadrivet beslutsfattande; BI-faktorer;

    Sammanfattning : The rise of technology and digitalization has greatly impacted organizations, particularly in the field ofHuman Resources (HR). To stay competitive in this evolving landscape, HR departments are increasingly adopting Business Intelligence (BI) as a useful umbrella concept to collect, store, access, and analyze data for data-driven decision-making. LÄS MER

  4. 14. Konsultchefens arbetsmetoder och ledarskap inom trepartsrelationen : En kvalitativ studie gällande svenska konsultchefers arbete för att förbättra konsulters välmående

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Berglund; Nathalie Larsson Kindstrom; [2023]
    Nyckelord :Bemanningsföretag; ledarskap; arbetsmetoder; konsult; konsultchef; välmående;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bemanningsföretag är en bransch som vuxit allt mer efter avregleringen av den svenska arbetsmarknaden 1993. De konsulter som anställs via bemanningsföretag och sedan hyrs ut till kundföretag har en osäker anställning vilket har en effekt på deras välmående. LÄS MER

  5. 15. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ebrahim Al-Sharif; [2023]
    Nyckelord :Employer branding EB ; diversity branding; inclusion branding; employer of choice EOC ; external digital communication; information technology IT ; Arbetsgivarvarumärke; mångfaldsvarumärke; inkluderingsvarumärke; föredragen arbetsgivare; extern digital kommunikation; informationsteknologi IT ;

    Sammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER