Sökning: "HR och personal"

Visar resultat 21 - 25 av 233 uppsatser innehållade orden HR och personal.

  1. 21. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ebrahim Al-Sharif; [2023]
    Nyckelord :Employer branding EB ; diversity branding; inclusion branding; employer of choice EOC ; external digital communication; information technology IT ; Arbetsgivarvarumärke; mångfaldsvarumärke; inkluderingsvarumärke; föredragen arbetsgivare; extern digital kommunikation; informationsteknologi IT ;

    Sammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER

  2. 22. Utbildning inför användning av digitala verktyg i rekrytering : Rekryteringspersonal, utbildning och digitala verktyg

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hiba Ali; Paria Taherikashani; [2023]
    Nyckelord :digital systems; recruitment processes; automated work related tests; human resource; training; digitala system; rekryteringsprocesser; automatiserade arbetsrelaterade tester; personalavdelning; utbildning;

    Sammanfattning : Companies have undergone a process of digitalization and automation of their work processes across various levels. Consequently, this transformation has had a significant impact on the HR departments functions and way of working, where certain parts have been automated and is not outcarried manually anymore. LÄS MER

  3. 23. "Så absolut, vi behöver vara vid kaffemaskinen faktiskt" : En fallstudie om medarbetares upplevelser av kontextuella villkor för informellt lärande inom Arbetsförmedlingens HR-avdelning

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Sofia Caldevi; Jenny Nastrand; [2023]
    Nyckelord :Informal learning in the workplace; workplace learning; work environment; learning conditions; gender; gender equality.; Informellt lärande; arbete; arbetsplatslärande; arbetsmiljö; villkor; kön; genus; jämställdhet; HR-personal; statlig myndighet.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse för vilka kontextuella villkor som HR- medarbetare inom Arbetsförmedlingen upplever påverkar möjligheterna till informellt lärande samt om dessa upplevelser skiljer sig åt mellan kvinnor och män. Studien är en kvalitativ enfallsstudie som är utförd på Arbetsförmedlingens HR-avdelning. LÄS MER

  4. 24. På återseende - avslut för medarbetare inom techbranschen : En kvalitativ fallstudie om avslutningsprocessen i relation till employer branding

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Isabel Axelson; Ebba Käll; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Denna studie utgår från techbranschen och den rådande kompetensbristen som ställer krav på arbetsgivare i att lyckas behålla sin personal. Employer branding spelar en central roll i dagens organisationer och används både för att attrahera och behålla anställda. LÄS MER

  5. 25. Att rigga för framgång - En kvalitativ studie om hur HR-personal arbetar strategiskt för att påverka organisationskulturen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Lundström; Amanda Bredén; [2023]
    Nyckelord :HR; SHRM organisationskultur; strategisk sensemaking; att förbereda konversationen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Setting up for success - A qualitative study of how HR personnel work strategically to influence the organizational culture Seminar date: June 2nd, 2023 Course: FEKH49, Bachelor’s degree thesis in Management and Organisation, 15 credits Authors: Amanda Bredén och Ebba Lundström Advisor: Nadja Sörgärde Keywords: HR, SHRM, organizational culture, strategic sensemaking, preparing the conversation Research question: How can HR personnel work strategically to influence the organizational culture? Purpose: The purpose of the study is to nuance the discussion about the strategic work of HR personnel, and exemplify concrete activities of this strategic work from a context of organizational culture. Methodology: To achieve the purpose, a qualitative study consisting of eight semi-structured interviews have been conducted. LÄS MER