Sökning: "HR statlig myndighet"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden HR statlig myndighet.
1. "Så absolut, vi behöver vara vid kaffemaskinen faktiskt" : En fallstudie om medarbetares upplevelser av kontextuella villkor för informellt lärande inom Arbetsförmedlingens HR-avdelning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse för vilka kontextuella villkor som HR- medarbetare inom Arbetsförmedlingen upplever påverkar möjligheterna till informellt lärande samt om dessa upplevelser skiljer sig åt mellan kvinnor och män. Studien är en kvalitativ enfallsstudie som är utförd på Arbetsförmedlingens HR-avdelning. LÄS MER
2. Varför stannar civilanställda inom Försvarsmakten? : En kvalitativ studie om interna utbildningsmöjligheter inom en statlig myndighet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Studien avser att undersöka civilanställdas interna kompetensutveckling inom Försvarsmakten där syftet är att få en inblick och förståelse för deras utbildningssituation. Studiens frågeställningar fokuserar på förekomst och upplevelse av utbildningar samt på civilanställdas utvecklingsmöjligheter och hur dessa kan påverka Försvarsmaktens interna attraktivitet. LÄS MER
3. Stödjande funktioner: smörjmedlet som gör attmaskineriet ska fungera : En undersökning av HRs roll vid intern kommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Intresset för att studera intern kommunikation startade när vi själva insåg områdets komplexitet och utmaningar. Fascinationen över att kommunikation, som är ständigt förekommande i alla typer av sammanhang, kan vara så svårt att hantera bidrog till utformandet av studiens syfte och frågeställningar. LÄS MER
4. Effektivisering av lönehantering : En kvalitetsinriktad fallstudie vid löneadministrationen i Sida
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Organisationer är utformade efter komplexa system med flertalet enheter och avdelningar. Varje avdelning består av interna processer och ytterligare processystem som länkar samman de olika enheterna inom organisationen. Kommunikation mellan avdelningarna är av stor vikt för att organisationen skall uppnå sina satta mål. LÄS MER