Sökning: "HR strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden HR strategy.

  1. 1. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  2. 2. HR:s möjligheter att åstadkomma ännu mer : En kvalitativ studie om HR och den ekologiska hållbarheten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Adam Francis; Amanda Svenberg; [2023]
    Nyckelord :Environmental sustainability; sustainability; organizational strategy; HR; influence; organizational changes; Ekologisk hållbarhet; hållbarhetsarbete; organisationsstrategi; HR; influera; förändringsarbete;

    Sammanfattning : Klimatkrisen är ett faktum och omvärlden ställer större krav och förväntan på att företag idag ska arbeta för och främja hållbarhet. Den ekologiska aspekten i hållbarhet anses vara fundamental och i Sverige menar flera företag att de är det som leder till lönsamhet i framtiden. LÄS MER

  3. 3. Recruiting For Fit - A Qualitative Study on Person-Organization Fit in the Recruitment Process

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Charlie Brinck; Oskar Skarin; [2023]
    Nyckelord :Person-Organization Fit; Recruitment; Recruitment Strategy; Complementary Fit; Supplementary Fit;

    Sammanfattning : Person-organization (P-O) fit is a concept that has emerged as a prominent recruitment practice for many firms today, where the intention is to hire candidates that either contribute with something the company needs, has similar values, or both. This, in turn, will lead to increased satisfaction, commitment and retention for employees. LÄS MER

  4. 4. Developing a User Interface Knowledge Management System to Support Provision of Clean Water and Sewers in the Buenos Aires Province : A Minor Field Study Based on Interaction Design

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonathan Schiött; William Ivergren; [2023]
    Nyckelord :Knowledge Management System; Data management; User Experience Design; AySA;

    Sammanfattning : This study aimed to develop a proof of concept Knowledge Management System (KMS) for Agua y Saneamientos Argentinos (AySA), an Argentinean water and sanitation firm. Key areas of investigation encompassed data management, knowledge sharing, talent retention, and operational efficacy challenges faced by AySA. LÄS MER

  5. 5. Multinationella företag i en snabbföränderlig värld : En kvalitativ fallstudie om hur internationaliserad HR funktionen är i förhållande till struktur, strategi och kultur

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ebba Bertilsson; Sanna Suu Bengtson; [2023]
    Nyckelord :HR function; IHRM; Multinational companies; Internationalization; Vertical alignment; Strategy; HR funktion; IHRM; Multinationella företag; Internationalisering; Vertikal integrering; Strategi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Globaliseringen har föranlett en ökning av multinationella företag. De multinationella företagen har genom olika internationaliseringsstrategier fått en framstående roll som starka aktörer på det globala planet. LÄS MER