Sökning: "HTC Vive"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden HTC Vive.
21. Survey of Virtual and Augmented Reality lmplementations for Development of Prototype for Practical Technician Training
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Virtuell träning är ett viktigt sätt att utbilda tekniker för att förbereda dem för underhållsarbete i verkligheten. Tekniker som utbildas för att utföra underhållsarbete på JAS 39 Gripen, genomför delar av utbildningen genom programmet Virtual Maintenance Trainer (VMT), som kan återge en detaljerad simulering av flygplanet under drift. LÄS MER
22. Virtual Reality's Effect on Engagement in Educational Games
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This thesis explores how virtual reality solutions affect children in their learning through educational games. The goal is to improve educational games in terms of how engaging they are. Therefore, a game was developed for both desktop monitors and VR, some children played both versions and were then interviewed. LÄS MER
23. VR för ett bättre samhälle : Hur VR-teknik kan användas för att skapa bättre förutsättningar för personer med funktionsnedsättningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur VR-verktyg kan användas för att skapa bättre förutsättningar för personer med funktionsnedsättningar. Bakgrunden till undersökningen är att i Sverige finns det närmare 1,5 miljoner människor som lever med funktionsnedsättningar. LÄS MER
24. Manipulating Control-Display Ratios in Room-Scale Virtual Reality
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This study examined how reduced control-display ratios on motion-tracked handheld controllers in virtual reality affected user immersion and sense of control. 24 participants played a puzzle game in virtual reality using one of three control-display ratios: one normal, and two that were reduced using the “Go-Go” technique. LÄS MER
25. Virtual reality and input devices: The habit of gaming
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/DatavetenskapSammanfattning : With the huge rise in popularity for Virtual Reality headsets, the market has become a bit of a wild-west situation where the technology is being explored for strengths, weaknesses and possible uses. Though, VR headsets have also opened up the possibility to explore and use alternate input and output devices to give a more realistic feeling. LÄS MER