Sökning: "HTC Vive"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden HTC Vive.

  1. 21. Survey of Virtual and Augmented Reality lmplementations for Development of Prototype for Practical Technician Training

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Tobias Lindvall; Özgun Mirtchev; [2017]
    Nyckelord :augmented reality; virtual reality; maintenance training; htc vive; leap motion; oculus; augmented reality; virtual reality; underhållsträning; htc vive; leap motion; oculus;

    Sammanfattning : Virtuell träning är ett viktigt sätt att utbilda tekniker för att förbereda dem för underhållsarbete i verkligheten. Tekniker som utbildas för att utföra underhållsarbete på JAS 39 Gripen, genomför delar av utbildningen genom programmet Virtual Maintenance Trainer (VMT), som kan återge en detaljerad simulering av flygplanet under drift. LÄS MER

  2. 22. Virtual Reality's Effect on Engagement in Educational Games

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Herman Rödström; Pontus Fredriksson; [2017]
    Nyckelord :computer games; education; HTC Vive; Oculus Rift; virtual reality; VR;

    Sammanfattning : This thesis explores how virtual reality solutions affect children in their learning through educational games. The goal is to improve educational games in terms of how engaging they are. Therefore, a game was developed for both desktop monitors and VR, some children played both versions and were then interviewed. LÄS MER

  3. 23. VR för ett bättre samhälle : Hur VR-teknik kan användas för att skapa bättre förutsättningar för personer med funktionsnedsättningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Hampus Hugoson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; funktionsnedsättning; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur VR-verktyg kan användas för att skapa bättre förutsättningar för personer med funktionsnedsättningar. Bakgrunden till undersökningen är att i Sverige finns det närmare 1,5 miljoner människor som lever med funktionsnedsättningar. LÄS MER

  4. 24. Manipulating Control-Display Ratios in Room-Scale Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Karl Andersson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; Control-display ratio; Proprioception; HTC Vive; Immersion;

    Sammanfattning : This study examined how reduced control-display ratios on motion-tracked handheld controllers in virtual reality affected user immersion and sense of control. 24 participants played a puzzle game in virtual reality using one of three control-display ratios: one normal, and two that were reduced using the “Go-Go” technique. LÄS MER

  5. 25. Virtual reality and input devices: The habit of gaming

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Datavetenskap

    Författare :Simon Lundmark; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Input devices;

    Sammanfattning : With the huge rise in popularity for Virtual Reality headsets, the market has become a bit of a wild-west situation where the technology is being explored for strengths, weaknesses and possible uses. Though, VR headsets have also opened up the possibility to explore and use alternate input and output devices to give a more realistic feeling. LÄS MER