Sökning: "HTC Vive"
Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden HTC Vive.
6. Virtual Reality för Offentliga Miljöer : Utformning av en självgående VR-installation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Design och formgivningSammanfattning : Mitt examensarbete är genomfört som en undersökande designprocess, vars syfte är att undersöka vilka krav en VR-upplevelse, med hög immersion, ställer på den fysiska miljön för att sedan omsätta dessa krav i ett färdigt koncept av ett fysiskt rum som ska fungera självgående. Med det fysiska rummet syftar jag till det verkliga rummet i vilket det virtuella rummet finns tillgängligt att uppleva via VR-utrustning. LÄS MER
7. Människa-robot samarbete med hjälp av virtuell simulering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : The introduction of industry 4.0 initiated the vision of a smart factory with all the supplied characteristics of highly individualized processes connecting the real world with virtual reality. Collaboration between humans and machines has been desirable for a long time but the associated risks have been a restriction. LÄS MER
8. Virtual Reality for Prototyping Personalization of an Autonomous Drive Context
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : The development of Autonomous Drive is escalating, but designing for User Experience in autonomous vehicles remains a challenge since there are no such vehicles out on the commercial market today. Designers are struggling to gain customer insights since the target customers never tried such a product. LÄS MER
9. A comparison of interaction models in Virtual Reality using the HTC Vive
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Virtual Reality (VR) is a field within the gaming industry which has gained much popularity during the last few years. This is caused mainly by the release of the VR-headsets Oculus Rift [1] and HTC Vive [2] two years ago. As the field has grown from almost nothing in a short time there has not yet been much research done in all VR-related areas. LÄS MER
10. VR som arkitektoniskt kommunikationsverktyg : Realtidsvisualisering i designprocessen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vattenSammanfattning : Hur människor uppfattar rumsligheter är komplext. Människor baserar det upplevda rummet på professionell expertis, erfarenheter och vilket visuellt kommunikationsverktyg som rummet presenteras med hjälp av. LÄS MER